Ένας ευρύτατος κατάλογος έργων που ξεπερνά σε προϋπολογισμό τα 300 εκατ. ευρώ και έχει ως στόχο να αναδείξει τον Πειραιά ως το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και μεταξύ των 30 μεγαλύτερων στον κόσμο, περιλαμβάνεται στο επενδυτικό έργο του ΟΛΠ μέχρι το 2021.

Μεταξύ άλλων ο ΟΛΠ δρομολογεί την κατασκευή τουλάχιστον 2 νέων πολυτελών ξενοδοχείων, προχωρά τα έργα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών και υποδοχής γιγαντιαίων φορτηγών πλοίων, αναπτύσσει νέο κέντρο logistics, φέρνει τη νέα μεγάλη δεξαμενή ναυπηγοεπισκευής, σχεδιάζει την κατασκευή πενταόροφου πάρκινγκ, ενώ νέα έργα προβλέπονται και για το ήδη αναβαθμισμένο τέρμιναλ κρουαζιέρας. 

Χθες η διοίκηση του ΟΛΠ, πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια του "αναπτυξιακού προγράμματος και της μελέτης διαχείρισης λιμένα Πειραιά” (master plan) στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επαγγελματικών φορέων και των επιμελητηρίων του Πειραιά. Ήδη πάντως ένα σημαντικό μέρος των έργων αυτών, που φιλοδοξούν να μετατρέψουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε ένα από τα μεγαλύτερα διεθνώς κέντρα θαλάσσιων μεταφορών, έχει δρομολογηθεί και επιταχύνεται στο αμέσως επόμενο διάστημα. 

Όπως για παράδειγμα οι εργασίες που έχουν γίνει στον προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και θα επιτρέψουν στις αρχές Φεβρουαρίου στο λιμάνι του Πειραιά να υποδεχθεί το μεγαλύτερο πλοίο στην ιστορία του το China Cosco Aries δυναμικότητας 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών (teu).

Σημειώνεται ότι με τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αλλά και με τις νέες επενδύσεις του προβλήτα Ι ο ΟΛΠ θα είναι το μοναδικό λιμάνι της Μεσογείου που θα μπορεί να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα 5 Giga Carriers. Για το σκοπό αυτό άλλωστε ο δυτικός προβλήτας ΙΙΙ εξυπηρετείται ήδη από 5 Super Post Panamax γερανογέφυρες που αναμένεται να αυξηθούν σε 8 μέσα στο έτος. Με την ολοκλήρωση των έργων που υλοποιεί ο ΟΛΠ θα αυξηθεί η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σε 6,2 από 5,5 εκατ εμπορευματοκιβώτια ενώ 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια θα μπορεί να διαχειριστεί ο προβλήτας Ι.  

Ήδη να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς ανέβηκε πέρυσι έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών στο Lloyd’s List (38η θέση από 44 προηγουμένως) και βρίσκεται στην τρίτη θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου. Το 2017 εκτιμάται ότι ο Πειραιάς έσπασε το φράγμα των 4 εκατ. teu καθώς διακινήθηκαν περισσότερα από 4,15 εκατ. teu εμπορευματοκιβωτίων έναντι 3,75 εκατ. teu το 2016 και στους τρεις προβλήτες του λιμανιού. 

Ξενοδοχεία, logistics, πάρκινγκ 

Το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει επίσης μια σειρά από άλλα μεγάλα έργα που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά την όψη αλλά και να επεκτείνουν τις δραστηριότητες του λιμανιού. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η κατασκευή τουλάχιστον δύο ξενοδοχείων (το ένα με την ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας και θα είναι 5στερο, ενώ ένα ακόμη σχεδιάζεται στις παλιές αποθήκες που επίσης προβλέπεται να ανακατασκευαστούν). Εξετάζεται επίσης και η κατασκευή νέας ξενοδοχειακής μονάδας στο Porto Leone. Παράλληλα δρομολογείται η κατασκευή του πρώτου από τους δύο πενταόροφους σταθμούς parking στο χώρο του car terminal.

Στο terminal της κρουαζιέρας σχεδιάζεται η κατασκευή τεσσάρων νέων θέσεων κρουαζιερόπλοιων για πλοία μήκους έως 390 μέτρων ενώ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα εξετάζεται η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου και εμπορικού κέντρου. 

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται εξάλλου να φτάσει στον Πειραιά η νέα πλωτή δεξαμενή της ναυπηγοεπισκευής ικανή να υποδεχθεί πλοία 80 χιλιάδων τόνων κόστους 23,8 εκατ. ευρώ ενώ ακόμη 6 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για την εγκατάστασή της. 

Τέλος μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσει η επένδυση των 136 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου κέντρου logistics στον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ.

capital.gr
 
Top