Το νέο καθεστώς στις συναλλαγές και στις αγορές αγαθών και υπηρεσιών με επιταγές ή πιστωτικές κάρτες από 1η Απριλίου 2011, δεν είναι «Πρωταπριλιάτικο αστείο», αλλά η εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3842/2010 που επιβάλλει ως όριο των συναλλαγών με μετρητά τα 3.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Για την ελληνική αγορά ένα τέτοιο μέτρο, όχι μόνο δεν καταπολεμά την φοροδιαφυγή αλλά αντίθετα τη διευρύνει.
Ταυτόχρονα δημιουργεί πολλά και ουσιαστικά προβλήματα στον τουρισμό και στους αλλοδαπούς καταναλωτές, στις αλλαγές και στις επιστροφές προϊόντων, στις προκαταβολές και στη μερική καταβολή με δόσεις, στο συμψηφισμό των ανταλλαγών και φυσικά στην αδυναμία των περισσότερων Ελλήνων να διαθέτουν μπλοκ επιταγών ή να είναι κάτοχοι πιστωτικής κάρτας, χωρίς να έχουν εξαντλήσει το πιστωτικό τους όριο.
Δεν πρέπει επίσης να μας διαφεύγει το γεγονός ότι κάποιοι «πονηροί» θα προτιμήσουν ως ημέρα αγορών τους το Σάββατο, ημέρα αργίας για τις τράπεζες, με αποτέλεσμα οι πλαστές και οι ακάλυπτες επιταγές να έχουν την τιμητική τους και να επιβαρύνουν με πρόσθετες επισφάλειες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Επιπλέον, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, έχει διαπιστωθεί ότι 9 στους 10 καταναλωτές, με δεδομένη την οικονομική καχεξία, προτιμούν να χρησιμοποιούν στις αγορές τους μετρητά και μόλις 1 στους 10 πιστωτική κάρτα.
Για την ελληνική αγορά ένα τέτοιο μέτρο, όχι μόνο δεν καταπολεμά την φοροδιαφυγή αλλά αντίθετα τη διευρύνει.
Ταυτόχρονα δημιουργεί πολλά και ουσιαστικά προβλήματα στον τουρισμό και στους αλλοδαπούς καταναλωτές, στις αλλαγές και στις επιστροφές προϊόντων, στις προκαταβολές και στη μερική καταβολή με δόσεις, στο συμψηφισμό των ανταλλαγών και φυσικά στην αδυναμία των περισσότερων Ελλήνων να διαθέτουν μπλοκ επιταγών ή να είναι κάτοχοι πιστωτικής κάρτας, χωρίς να έχουν εξαντλήσει το πιστωτικό τους όριο.
Δεν πρέπει επίσης να μας διαφεύγει το γεγονός ότι κάποιοι «πονηροί» θα προτιμήσουν ως ημέρα αγορών τους το Σάββατο, ημέρα αργίας για τις τράπεζες, με αποτέλεσμα οι πλαστές και οι ακάλυπτες επιταγές να έχουν την τιμητική τους και να επιβαρύνουν με πρόσθετες επισφάλειες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Επιπλέον, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, έχει διαπιστωθεί ότι 9 στους 10 καταναλωτές, με δεδομένη την οικονομική καχεξία, προτιμούν να χρησιμοποιούν στις αγορές τους μετρητά και μόλις 1 στους 10 πιστωτική κάρτα.