Λίγες μέρες μετά την πλήρη εξαγορά της Chrysler από τη Fiat, η ιταλική εταιρία ανακοίνωσε πως η έδρα της νεοσυσταθείσας Fiat Chrysler Automobiles NV θα βρίσκεται στην Ολλανδία, ενώ φορολογικά θα ανήκει στη Μ. Βρετανία.


Άλλωστε το ίδιο ακριβώς, έδρα στην Ολλανδία και φορολόγηση στη Μ. Βρετανία, ισχύει από το 2013 και για τη CNH Industrial NV, το παρακλάδι της Fiat που ασχολείται με φορτηγά, τρακτέρ και αγροτικό και βιομηχανικό εξοπλισμό. Παρά την τυπική αποχώρηση της Fiat από την Ιταλία πάντως, οι άνθρωποι της φίρμας διαβεβαιώνουν ότι δεν θα υπάρξουν περικοπές θέσεων εργασίας εκεί ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα.

Ο Σέρτζιο Μαρκίονε (ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat που τόνισε ότι «πρόκειται για μια ιστορική ημέρα»).θέλει να έχει ολοκληρωθεί η εισαγωγή της Fiat Chrysler Automobiles NV στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης μέχρι την 1η Οκτωβρίου, ενώ μετοχές της εταιρίας θα διακινούνται και σε αυτό του Μιλάνου. «Μπορούμε να πούμε ότι σήμερα βάλαμε γερές βάσεις για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παγκοσμιοποιημένη διοίκηση και διάθεση των μετοχών μας θα ολοκληρώσει αυτό το όραμα», δήλωσε ο Μαρκιόνε.

Ο πρόεδρος του ΔΣ Τζον Ελκάν —εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι— πρόσθεσε ότι «ξεκινά μια νέα εποχή για την ιστορική αυτή βιομηχανία με ικανοποιητικά επίπεδα ανταγωνιστικότητας».

Η διοίκηση της Fiat Chrysler διατείνεται ότι οι κινήσεις αυτές δεν έχουν στόχο την αποφυγή καταβολής φόρων, παρά το ότι η Βρετανία διαθέτει ένα πολύ πιο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τις επιχειρήσεις από ό,τι η Ιταλία.

Σε ανακοίνωσή του ο όμιλος ανέφερε ότι δεν αναμένει σημαντική μεταβολή των φόρων που καταβάλει, ενώ ανέφερε εξάλλου πως κατέγραψε υψηλότερα προ φόρων κέρδη από το αναμενόμενο το 2013, αλλά αναμένει χαμηλότερα κέρδη το 2014.

Πριν την ανακοίνωση των σημαντικών αυτών αλλαγών, νωρίτερα την Τετάρτη, στη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Fiat στην ιστορική της έδρα, στο Τορίνο, ανακοινώθηκε ότι τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,95 δισεκ. ευρώ το 2013, από 0,9 το προηγούμενο οικονομικό έτος. Οι πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν 3% στα 4,35 εκατ. οχήματα, αν και η εταιρεία συνέχισε να χάνει χρήματα στην Ευρώπη. Το καθαρό της χρέος αυξήθηκε ελαφρά από 6,55 σε 6,65 δισεκ. ευρώ. Το ΔΣ της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο να δώσει μερίσματα στους μετόχους, για να διατηρήσει το επίπεδο ρευστότητάς της.

Λίγες μόλις εβδομάδες πριν, ο Σέρζιο Μαρκιόνε πάντως είχε ανακοινώσει τη σταδιακή αποδυνάμωση και το κλείσιμο της Lancia, μιας ιστορικής μάρκας του "γκρούπο Fiat", μια απόφαση που ξεσήκωσε ουκ ολίγες διαμαρτυρίες από τους φίλους της μάρκας και όχι μόνον.

Ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Ενρίκο Λέτα κάλεσε τους Ιταλούς να υποστηρίξουν τη Fiat στη νέα της προσπάθεια, καθώς η εταιρεία θα γίνει «ένας παγκόσμιος παίκτης». Το ζήτημα της φορολογικής της έδρας «είναι ένα εντελώς δευτερεύον ζήτημα», είπε ο Λέτα στις Βρυξέλλες, παρά το ενδεχόμενο πώς το ιταλικό κράτος να απωλέσει έσοδα.

«Από πού πραγματικά μετράει είναι οι θέσεις εργασίας, ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν, η ανταγωνιστικότητα. . Νομίζω ότι όλοι οι Ιταλοί θα έπρεπε να την υποστηρίξουν», πρόσθεσε ο Ιταλός πρωθυπουργός.

Ωστόσο άγνωστο παραμένει τι θα κάνει η Fiat με τα εργοστάσια που διατηρεί στην Ιταλία, καθώς δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί τίποτα επισήμως.

http://www.protothema.gr
 
Top