Εν όψει ιδιωτικοποίησης ...
Τον προβληματισμό τους, για την τύχη μιας σειράς εγκαταστάσεων στρατηγικής και εθνικής σημασίας, αναφορικά με τη σύμβαση παραχώρησης Δημοσίου-ΟΛΠ, πριν την ιδιωτικοποίησή του λιμανιού εκφράζουν...
τοπικοί φορείς του Πειραιά, που έχουν στα χέρια τους το σχέδιο για διαβούλευση.
Πηγές από την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, τονίζουν ότι το πολυσέλιδο σχέδιο μαζί με τα σχεδιαγράμματα θα έπρεπε να έχει καταρτιστεί από τα δύο συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας μαζί με την ΟΛΠ ΑΕ και όχι από το ΤΑΙΠΕΔ, προσθέτοντας ότι με αυτό που δόθηκε προς εξέταση «δίνεται όλη η ακτογραμμή από τον Πειραιά έως το Πέραμα».
Όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές, «εγκαταστάσεις, όπως το κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας, πολεμικά καταφύγια, αρμοδιότητας του υπουργείου Άμυνας, δεν φαίνεται να εξαιρούνται».
Επίσης εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την τύχη των κτιρίων της «παγόδας» του Τελωνείου, της Πυροσβεστικής, του Λιμεναρχείου, του Πολεμικού Ναυτικού, των στρατιωτικών εγκαταστάσεων στο Κερατσίνι, της Ιχθυόσκαλας, των χώρων στάθμευσης στο λιμάνι ακόμα και της πλατείας Καραϊσκάκη, όπου υπάρχουν αφετηρίες λεωφορείων και γραφεία έκδοσης ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς και για το θέμα του πορθμείου, που δεν εξαιρείται και ο ετήσιος τζίρος του αγγίζει τα 600.000 ευρώ.
Επίσης θέτουν το ερώτημα τι θα γίνουν τα κτίρια με τα 130 στρέμματα της Πολιτιστικής Ακτής του Πειραιά, για την ανάπτυξη του οποίων συντάχθηκαν μελέτες πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Ερωτηματικό διατυπώνουν επίσης για τι θα γίνει με τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που αφορούν την επέκταση των προβλητών της ακτοπλοΐας κοντά στη πύλη Ε10 αλλά των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.
Και στις δύο περιπτώσεις έχουν δεσμευτεί χρηματικά ποσά από το ΕΣΠΑ, αλλά και χρηματοδότηση από την ΕΕ.
Ακόμη, για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος τονίζουν ότι δεν διευκρινίζεται τι θα γίνει, ζητώντας να παραμείνει η δραστηριότητα της με αναβάθμιση.
Την ίδια ώρα ανησυχία για το μέλλον τους εκφράζουν και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή εργάζονται πάνω από 1.100 άτομα, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι χειριστές-τεχνικοί, 280 διοικητικοί και 300 εργάτες.
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος έχει εκφράσει την αντίθεση της στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ενώ την Τρίτη 6 Οκτωβρίου το ΔΣ της θα παραστεί στην εκδίκαση της προσφυγής κατά της πώλησης των μετοχών ΟΛΠ και ΟΛΘ στο ΣτΕ...
Newsroom ΔΟΛ