Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δέκα χρόνια για να έρθει η μέρα που θα δούνε οι πολίτες του Πειραιά το εναέριο τρένο να φτιάχνεται και να εγκαθίσταται στο λιμάνι τους.
Το έργο είχε ενταχθεί στην λίστα με τα "ολυμπιακά έργα", αλλά δεν κατασκευάστηκε.
 Το monorail λοιπόν, όπως είναι το όνομά του, είναι ένας εναέριος ελαφρύς σιδηρόδρομος, ο οποίος θα....
διατρέχει περιμετρικά το λιμάνι συνδέοντας τις προβλήτες του μεταξύ τους.
Πρόκειται για τεράστια ευκολία για τους επιβάτες κυρίως αφού εκείνοι θα μπορούν να πηγαίνουν από τη μια άκρη του λιμανιού μέχρι την άλλη, όπου βρίσκεται ο νέος χώρος για τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και στους σταθμούς του Προαστιακού και του Ηλεκτρικού.
Η γραμμή του monorail θα είναι διπλή, με μήκος περίπου πέντε χιλιόμετρα και θα κρέμεται σε ύψος 5,80 μέτρα.
Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή οκτώ σταθμών οι οποίοι αναμένεται να εξυπηρετούν μέχρι και 2.000 επιβάτες ανά ώρα.
Οι συρμοί θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.
Να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο είναι ένα από τα δύο έργα που πρόκειται να γίνουν στον Πειραιά για τη στήριξη της κρουαζιέρας.
Τα παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Τα έργα υπάγονται με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης στο ΠΕΠ Αττικής συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Το άλλο μεγάλο έργο που δρομολογείται είναι η επέκταση του λιμανιού στο νότιο τμήμα, προϋπολογισμού 230 εκατομμυρίων ευρώ με έξι νέες θέσεις ελιμμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια (άνω των 4.000 επιβατών) και με μήκος που μπορεί να φτάνει και τα 400 μέτρα.
Ο υπουργός Ανάπτυξης υποστήριξε ότι με τα νέα έργα δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίες για εκατοντάδες άτομα, ενώ εξηγώντας που βρέθηκαν τα χρήματα, είπε πως προήλθαν από αποδέσμευση πόρων από "νεκρά" έργα, με στόχο ο Πειραιάς να γίνει το σημαντικότερο λιμάνι στην κρουαζιέρα στην νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Μάλιστα συμπλήρωσε πως θα δημοπρατηθούν αμέσως και πως μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2012 θα έχει ξεκινήσει η κατασκευή τους έτσι ώστε το 2014 να είναι έτοιμο το monorail και το 2016 να έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του λιμανιού.
"Μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, σήμερα η κρουαζιέρα δημιουργεί έσοδα που υπερβαίνουν τα 360 εκατομμύρια ευρώ. Θέλουμε και μπορούμε, αν κινηθούμε έξυπνα και μεθοδικά, να διπλασιάσουμε τα έσοδα αυτά σε 700 εκατομμύρια το χρόνο, να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που διακινούνται μέσω του Πειραιά, από 2,5 εκατομμύρια που είναι σήμερα, σε 5 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2016. Αυτός είναι ο στρατηγικός μας στόχος για τον Πειραιά. Το πρώτο λιμάνι της χώρας να παραμείνει πρώτο λιμάνι της Μεσογείου", τόνισε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης επισήμανε ότι στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων αποφασίστηκε ο αριθμός των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων να μειωθεί στα 7 και την θέση του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου να την έχει ένα άτομο.
Παράλληλα τόνισε πως τροποποίησαν τις διαδικασίες κατασκευής έργων σε λιμένες ώστε να γίνονται πιο άμεσα.
Όσων αφορά στην καθυστέρηση των έργων, ο κ. Χρυσοχοϊδης είπε χαρακτηριστικά πως είναι τα στενάχωρα πράγματα της πολιτικής όταν αυτή δεν υπηρετεί το ρόλο της και έκανε λόγο για ιδεοληψίες αλλά και για νοοτροπίες που δεν επέτρεψαν στο παρελθόν να ωριμάσουν αυτά τα έργα.

http://www.pireasnews.gr
 
Top