Το Autobusiness «απασφαλίζει» την χειροβομβίδα των Εργοστασιακών Αξιών στα αυτοκίνητα που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να καλύπτουν ακόμη και ισοδύναμα πολλών δισ. ευρώ!...
Οι Εργοστασιακές Αξίες των αυτοκινήτων αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό για τις εισαγωγικές εταιρείες αλλά και για την Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου. Αλλωστε μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός πως ο Σύνδεσμος των Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος έχει επιχειρήσει πολλές φορές με εισαγγελική παραγγελία να πάρει τις εργοστασιακές αξίες αλλά ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Αξιών αρνήθηκε παραπέμποντας τους στο υπουργείο Οικονομικών! Ολα τα παραπάνω βέβαια σε ένα άλλο κράτος της ΕΕ σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να είχε εξελιχθεί με αυτό τον τρόπο. Αλλά τελικά στην Ελλάδα όλα γίνονται...
Οταν όμως η κυβέρνηση αναζητά ισοδύναμα ώστε να μην περικόψει και άλλο τους μισθούς και τις συντάξεις των Ελλήνων δεν είναι δυνατόν να εξακολουθούν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων να αγοράζουν από το εργοστάσιο ένα μοντέλο έναντι μόλις 19.500 ευρώ και με πληρωμένους τους Φόρους η τιμή του να κυμαίνεται στις 33.500 ευρώ ενώ η Λιανική Τιμή διάθεσης του συγκεκριμένου μοντέλου να ανέρχεται στις 115.000 ευρώ! Ελεος...
Το Autobusiness έχει στην διάθεσή του όλες τις εργοστασιακές Αξίες των αυτοκινήτων ωστόσο αρχικά δεν θα προβούμε στην δημοσιοποίησή τους μέχρι το υπουργείο Οικονομικών να λάβει τα μέτρα που πρέπει και επιτέλους να φορολογηθούν τα αυτοκίνητα με έναν δίκαιο τρόπο που θα λαμβάνονται υπόψιν τα κυβικά του κινητήρα αλλά οι αξίες λιανικής. Παράλληλα θα σταματήσει η άδικη μεταχείριση μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ ώστε οι καταναλωτές να έχουν επιλογή καθώς αυτή τη στιγμή οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ από άλλο κράτος μέλος είναι απαγορευτικές...
Επίσης θα τονίσουμε πως δεν έχουν όλες οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων τόσο χαμηλές Εργοστασιακές Αξίες αλλά κάποιες πραγματικά προκαλούν τόσο τις υπόλοιπες εισαγωγικές δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό ενώ παράλληλα δημιουργούν τεράστιο έλλειμμα στα δημοσιονομικά έσοδα.
Παραδείγματα
Οι Εργοστασιακές Αξίες των αυτοκινήτων αποτελούν βασικό παράγοντα για την καταβολή του Τέλους Ταξινόμησης, του ΦΠΑ αλλά και του Φόρου Πολυτελείας. Κάποιες εισαγωγικές εταιρείες καταφέρνουν με έναν μοναδικό τρόπο να παρουσιάζουν τιμολόγια αγοράς από το εργοστάσιο τόσο χαμηλά που πραγματικά αν τα δει κανείς αμέσως θα αντιληφθεί πως στην Ελλάδα οι τιμές απόκτησης των ΙΧ τινάζουν στον αέρα τις πολυετείς έρευνες των εργοστασίων για την παραγωγή αυτοκινήτων αξίας 5.000 ή ακόμη και 3.000 ευρώ που μέχρι σήμερα δεν έχουν καταφέρει να υλοποιήσουν!
Παράλληλα δεν είναι δυνατόν κάποιες εισαγωγικές να έχουν μικτό κέρδος 2.000 ή 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο και καποιες άλλες τουλάχιστον 10.000 ευρώ ή 15.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο! Από την άλλη μεριά οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι των εισαγωγικών σύμφωνα μάλιστα και με το Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κερδίζουν από 80 έως 200 ευρώ σε ένα μικρό αυτοκίνητο ενώ στα μεγαλύτερα το κέρδος τους σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τις 2.000 ευρώ και μιλάμε για μοντέλα με Λιανικές Τιμές άνω των 50.000 ευρώ. Αν πάλι υπολογίσει κανείς το κέρδος κάποιας εισαγωγικής σε ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας που αγγίζει τις 15.000 ευρώ καθώς η αξία του συγκεκριμένου ΙΧ κυμαίνεται στις 7.000 ευρώ και με τους φόρους πληρωμένους ανέρχεται στις 10.000 ευρώ και διατίθενται στην ελληνική αγορά έναντι 25.000 ευρώ (!) τότε η προμήθεια του ντίλερ της η οποία είναι μόλις 500 ευρώ φαντάζει... ψίχουλα!
Ειδικότερα στα αυτοκίνητα πόλης με κινητήρες έως 1.000 κ.εκ. οι Εργοστασιακές Αξίες ξεκινούν για κάποιες εισαγωγικές σε απίστευτα χαμηλά επίπεδα της τάξης των 4.000 ευρώ κάτι το οποίο σημαίνει πως με τους φόρους πληρωμένους το κόστος δεν ξεπερνά τις 6.000 ευρώ. Ομως τα μοντέλα των συγκεκριμένων εισαγωγικών εταιρειών πωλούνται έναντι 9.500-11.000 ευρώ!
Σε άλλο μοντέλο με εργοστασιακή αξία περίπου στις 10.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχεται σε 1.229 ευρώ ενώ ο ΦΠΑ σε περίπου 2.300 ευρώ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με περίπου 13.500 ευρώ έχει εκτελωνιστεί. Ωστόσο η λιανική του τιμή κυμαίνεται στις 20.000 ευρώ!
Σε άλλο αυτοκίνητο Λιανικής Αξίας πάνω από 30.000 ευρώ η εισαγωγική παρουσιάζει ως Εργοστασιακή Αξία ποσό μικρότερο των 6.000 ευρώ! Πρακτικά σημαίνει πως το συγκεκριμένο μοντέλο με κατατεθημένα το Τέλος Ταξινόμησης και τον ΦΠΑ δεν ξεπερνά τις 9.000 ευρώ! Μέχρι τις 30.000 ευρώ λείπουν περίπου 21.000 ευρώ...
Ανεβαίνοντας ακόμη μια κατηγορία θα δει κανείς το πραγματικό «όργιο» που πραγματοποιείται από κάποιες εισαγωγικές καθώς υπερπολυτελές μοντέλο με αξία Λιανικής πάνω από 70.000 ευρώ εκτελωνίζεται με Εργοστασιακή Αξία κάτω των 12.000 ευρώ με αποτέλεσμα τόσο το Τέλος Ταξινόμησης όσο και ο ΦΠΑ να κυμαίνονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ενώ παράλληλα να μην επιβάλλεται ούτε Φόρος Πολυτελείας! Σύμφωνα με τους πίνακες του Τελωνείου το συγκεκριμένο μοντέλο θα πρέπει να καταβάλλει για Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ συνολικά κάτω από τις 8.500 ευρώ με αποτέλεσμα η Εργοστασιακή Αξία μαζί με τους Φόρους να κυμαίνονται κάτω από τις 20.000 ευρώ! Η διαφορά από την Λιανική κυμαίνεται σε περίπου 50.000 ευρώ...
Στην κατηγορία των super cars και υπερπολυτελών μοντέλων θα λέγαμε πως έχει χαθεί κάθε μέτρο καθώς αυτοκίνητα με Λιανική Αξία πάνω από 100.000 ευρώ εμφανίζονται με Εργοστασιακή Αξία ακόμη και κάτω από τις 20.000 ευρώ ώστε να μην τους επιβάλλεται ούτε Φόρος Πολυτελείας!
Αρχικά έχουμε κάποιο μοντέλο με εργοστασιακή αξία κάτω από τις 20.000 ευρώ στο οποίο το Τέλος Ταξινόμησης κυμαίνεται σε περίπου 9.500 ευρώ και ο ΦΠΑ σε 4.500 ευρώ. Το αυτοκίνητο μαζί με τον εκτελωνισμό του ανέρχεται σε λιγότερα από 34.000 ευρώ. Η Αξία Λιανικής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ανέρχεται σε περισσότερα από 115.000 ευρώ!
Αλλο μοντέλο με πανίσχυρο κινητήρα εμφανίζεται με Εργοστασιακή Αξία κάτω από τις 40.000 με αποτέλεσμα αν καταβληθούν το Τέλος Ταξινόμησης και ο ΦΠΑ και το Φόρο Πολυτελείας να μην υπερβαίνει τις 83.000 ευρώ. Ωστόσο για να αποκτήσει κάποιος το συγκεκριμένο «ονειρικό» μοντέλο θα πρέπει να καταβάλλει περισσότερα από 230.000 ευρώ!
Μονόδρομος η φορολόγηση βάσει Λιανικής
Η φορολόγηση με βάσει την Αξία Λιανικής αποτελεί τη μοναδική λύση για την κυβέρνηση αν επιθυμεί πραγματικά να επιβάλλει Φόρους στους έχοντες και να σταματήσει να «αιμορραγεί» οικονομικά εξαιτίας των εκατοντάδων χιλιάδων καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας.
Παράλληλα να το σύστημα της Αξίας Λιανικής υιοθετηθεί τόσο στα τεκμήρια όσο και στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα δημοσιονομικά έσοδα θα αυξηθούν καθώς οι άρσεις ακινησιών θα γίνονται κατά χιλιάδες...
autobusiness.gr