Εκτός από την ολλανδική εταιρεία προσφορές είχαν καταθέσει η ιταλική Cantiere Navale Vittoria και η Israel Shipyards....







Μετά από τουλάχιστον έξι χρόνια ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα απόκτησης ενός Περιπολικού Ανοικτής θαλάσσης (ΠΑΘ) για το Λιμενικό Σώμα/Ελληνική Ακτοφυλακή.



Το πρόγραμμα είχε ξεκινήσει στα τέλη του 2007 και σύμφωνα με τις τότε προδιαγραφές το ΛΣ/ΕΛΑΚΤ.



Επιδίωκε να αποκτήσει ένα πλοίο μήκους μεγαλύτερου των 55 μέτρων, με πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα σε Κατάσταση Θαλάσσης 8, το οποίο θα μπορούσε να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 33 κόμβων και θα είχε ικανότητα προσνήωσης ελικοπτέρου AS-365N3 Αegean Dauphin.



Επιπλέον στο τότε πρόγραμμα υπήρχε πρόβλεψη για τοποθέτηση πρόσθετου βάρους 4t στην πλώρη που παρέπεμπε στην εγκατάσταση πυροβόλου 30 χλστ.



Σε μετέπειτα έγγραφο του ΛΣ/ΕΛΛΑΚΤ με ημερομηνία 24/08/2011 οι προδιαγραφές για το πλοίο τροποποιήθηκαν, υποβαθμίστηκαν και επικαιροποιήθηκαν σε ένα σκάφος με μήκος 50 μέτρα, πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα σε Κατάσταση Θαλάσσης 6, μέγιστη ταχύτητα τουλάχιστον 28 κόμβων, ενώ η ικανότητα προσνήωσης ελικοπτέρου αντικαθίσταται από «κατάλληλο χώρο φωτιζόμενο και με κατάλληλη σήμανση για μετεώριση ελικοπτέρου (hovering) Super Puma ή ισοδύναμου, τόσο κατά την ημέρα όσο και κατά τη νύχτα για παράδοση-παραλαβή ναυαγών και αντικειμένων».



Στο ίδιο έγγραφο δεν γίνεται καμία αναφορά ή κάποια πρόβλεψη για τοποθέτησης οπλισμού!



Τελικά στις 23 Απριλίου του 2014 αναρτήθηκε στη Διαύγεια η κατακύρωση του διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια ενός Περιπολικού Πλοίου Ανοικτής Θαλάσσης προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, στην ολλανδική εταιρεία Damen Shipyards Gorinchem έναντι του ποσού των 28,8 εκατ. ευρώ.



Εκτός από την ολλανδική εταιρεία προσφορές είχαν καταθέσει η ιταλική Cantiere Navale Vittoria και η Israel Shipyards. Το ολλανδικής ναυπήγησης πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το αργότερο μέχρι τις 30/06/2015 ενώ εντός του χρόνου παράδοσης θα παρασχεθούν υπηρεσίες εκπαίδευσης στο προσωπικό του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.



Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται κατά 75% από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και κατά 25% από εθνικούς πόρους σε συνέχεια των προσπαθειών αναβάθμισης της υλικοτεχνικής υποδομής του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ για την ισχυροποίηση της φύλαξης των συνόρων

http://planet-greece.blogspot.com/
 
Top