Στη Διαύγεια δημοσιεύτηκαν 3 αποφάσεις του Δήμου Πειραιά που αφορούν διαγραφή οφειλών παράνομης στάθμευσης για σειρά περιπτώσεων (ακόμη και από το έτος 1999).
Συγκεκριμένα, διαγράφηκαν λανθασμένες βεβαιώσεις σε υπόχρεους οι οποίοι δεν ήταν ιδιοκτήτες των οχημάτων τις ημερομηνίες των παραβάσεων καθώς και βεβαιώσεις που έφεραν λανθασμένα στοιχεία μάρκας, αριθμού κυκλοφορίας, χρώματος, ποσού, τύπου παράβασης. Το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά μόνο στην τελευταία του συνεδρίαση, σύμφωνα με τις εν λόγω αποφάσεις, διάγραψε συνολικό ποσό περίπου 6,5 χιλιάδες ευρώ.
Να σημειωθεί, ότι σύμφωνα και με τον Συνήγορο του Πολίτη, οι Δήμοι της χώρας οφείλουν να προβαίνουν σε διαγραφή οφειλών που έχουν βεβαιώσει σε βάρος πολιτών, οι οποίες προέρχονται από πρόστιμα παράβασης διατάξεων του ΚΟΚ (περί παράνομης στάθμευσης) στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι στην πράξη βεβαίωσης παράβασης (κλήση) αναγράφονται ελλιπώς ή εσφαλμένα τα στοιχεία που αφορούν στον ακριβή προσδιορισμό του οχήματος του παραβάτη – οδηγού, καθώς και της παράβασης που διαπράχθηκε. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η εν λόγω κλήση καθίσταται άκυρη, ενώ η διοίκηση είναι υποχρεωμένη, σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας είσπραξης του προστίμου διαπιστώσει ότι η κλήση πάσχει ακυρότητας, να μην προβαίνει στην είσπραξη του ποσού του προστίμου.
Επειδή όμως το θέμα έχει πάρει διαστάσεις σε πολλούς δήμους με βεβαιώσεις κλήσεων που επιφέρουν ακόμη και κατασχετήρια, η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ζήτησε τη γνώμη του πρώην αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου Πειραιά και επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Τάσου Κάρλε, ο οποίος μας διευκρίνισε τα εξής: «Το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά δύναται να διαγράψει οφειλές παράνομης στάθμευσης, έπειτα από αίτημα της υπηρεσίας, στις ως άνω περιπτώσεις που αναφέρατε. Οι πολίτες που έχουν αμφιβολία για κλήσεις παράνομης στάθμευσης μπορούν να απευθύνονται και να διασταυρώνουν τα στοιχεία των βεβαιώσεων στον 5ο όροφο του δημαρχείου, όπου λειτουργεί το αρμόδιο Τμήμα Παράνομης Στάθμευσης. Εκεί θα τους δίνονται οι απαραίτητες πληροφορίες, ενώ σε περίπτωση που διαπιστωθεί λανθασμένη βεβαίωση, συμπληρώνοντας μία αίτηση, η υπόθεσή τους αυτομάτως θα περάσει, μέσω της υπηρεσίας, στην κρίση του δημοτικού συμβουλίου».
Ακολούθως, ζητήσαμε από τον Τ. Κάρλε να μας δώσει κάποια παραδείγματα. Μας είπε: «Υπάρχουν περιπτώσεις για παράδειγμα, που κάποιοι έχουν ήδη πληρώσει τις κλήσεις μέσω Ταχυδρομείου αλλά για κάποιο λόγο οι υπηρεσίες του Δήμου δεν ενημερώθηκαν. Σε αυτή την περίπτωση αλλά και σε άλλες περιπτώσεις που διαπιστώνεται λάθος των υπηρεσιών, προωθείται αίτημα προς διαγραφή».
Ο πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Πειραιά μας διευκρίνισε και το εξής: «Μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, εάν το επιθυμεί, να υποβάλει ένσταση. Οι φάκελοι υπάρχουν στο Τμήμα Παράνομης Στάθμευσης. Αυτό το λέω διότι ακούω ότι μετά την κατάργηση και την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας κάποιοι λένε ότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Το Τμήμα Παράνομης Στάθμευσης δεν καταργήθηκε ποτέ, συνεπώς, όλα τα στοιχεία υπάρχουν εκεί. Επιπλέον, να προσθέσω, ότι δεν πρέπει να απορούν οι πολίτες αν, για παράδειγμα, την κλήση την έχει υπογράψει η Τροχαία αλλά τη ζητάει να την εισπράξει ο Δήμος Πειραιά. Οι κλήσεις αυτές καταλήγουν στο Δήμο εντός των ορίων του οποίου έγινε η παράβαση».
Στο ερώτημά μας περί παραγραφής κλήσεων λόγω παρελθόντων ετών, ο Τ. Κάρλες ήταν κατηγορηματικός: «Δεν παραγράφονται αυτές οι κλήσεις», ενώ για το εάν αυτές οι παλαιές κλήσεις έπρεπε να είχαν ήδη μεταβιβαστεί στην Εφορία μας είπε: «Αυτό έχει να κάνει με την κρίση της υπηρεσίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οφειλές κάτω των 300 ευρώ δεν πάνε στην Εφορία, αλλά μένουν στο Δήμο».
Τέλος, για το θέμα των αναγκαστικών μέτρων και των κατασχέσεων, πρόσθεσε, ότι «σε περίπτωση που πολίτες δεν έχουν λάβει ειδοποιητήριο ρύθμισης οφειλών όλα αυτά τα χρόνια από το Δήμο και επιθυμούν να το αποδείξουν, καλό θα είναι να απευθυνθούν στο Τμήμα Εισπράξεων, στο δεύτερο όροφο του δημαρχείου Πειραιά. Αν αποδειχτεί μέσω των υπηρεσιών, ότι δεν έλαβαν καμία ενημέρωση για την οφειλή τους, αυτό μπορεί να άρει τα αναγκαστικά μέτρα εις βάρος τους».
Συγκεκριμένα, διαγράφηκαν λανθασμένες βεβαιώσεις σε υπόχρεους οι οποίοι δεν ήταν ιδιοκτήτες των οχημάτων τις ημερομηνίες των παραβάσεων καθώς και βεβαιώσεις που έφεραν λανθασμένα στοιχεία μάρκας, αριθμού κυκλοφορίας, χρώματος, ποσού, τύπου παράβασης. Το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά μόνο στην τελευταία του συνεδρίαση, σύμφωνα με τις εν λόγω αποφάσεις, διάγραψε συνολικό ποσό περίπου 6,5 χιλιάδες ευρώ.
Να σημειωθεί, ότι σύμφωνα και με τον Συνήγορο του Πολίτη, οι Δήμοι της χώρας οφείλουν να προβαίνουν σε διαγραφή οφειλών που έχουν βεβαιώσει σε βάρος πολιτών, οι οποίες προέρχονται από πρόστιμα παράβασης διατάξεων του ΚΟΚ (περί παράνομης στάθμευσης) στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι στην πράξη βεβαίωσης παράβασης (κλήση) αναγράφονται ελλιπώς ή εσφαλμένα τα στοιχεία που αφορούν στον ακριβή προσδιορισμό του οχήματος του παραβάτη – οδηγού, καθώς και της παράβασης που διαπράχθηκε. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η εν λόγω κλήση καθίσταται άκυρη, ενώ η διοίκηση είναι υποχρεωμένη, σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας είσπραξης του προστίμου διαπιστώσει ότι η κλήση πάσχει ακυρότητας, να μην προβαίνει στην είσπραξη του ποσού του προστίμου.
Επειδή όμως το θέμα έχει πάρει διαστάσεις σε πολλούς δήμους με βεβαιώσεις κλήσεων που επιφέρουν ακόμη και κατασχετήρια, η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ζήτησε τη γνώμη του πρώην αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου Πειραιά και επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Τάσου Κάρλε, ο οποίος μας διευκρίνισε τα εξής: «Το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά δύναται να διαγράψει οφειλές παράνομης στάθμευσης, έπειτα από αίτημα της υπηρεσίας, στις ως άνω περιπτώσεις που αναφέρατε. Οι πολίτες που έχουν αμφιβολία για κλήσεις παράνομης στάθμευσης μπορούν να απευθύνονται και να διασταυρώνουν τα στοιχεία των βεβαιώσεων στον 5ο όροφο του δημαρχείου, όπου λειτουργεί το αρμόδιο Τμήμα Παράνομης Στάθμευσης. Εκεί θα τους δίνονται οι απαραίτητες πληροφορίες, ενώ σε περίπτωση που διαπιστωθεί λανθασμένη βεβαίωση, συμπληρώνοντας μία αίτηση, η υπόθεσή τους αυτομάτως θα περάσει, μέσω της υπηρεσίας, στην κρίση του δημοτικού συμβουλίου».
Ακολούθως, ζητήσαμε από τον Τ. Κάρλε να μας δώσει κάποια παραδείγματα. Μας είπε: «Υπάρχουν περιπτώσεις για παράδειγμα, που κάποιοι έχουν ήδη πληρώσει τις κλήσεις μέσω Ταχυδρομείου αλλά για κάποιο λόγο οι υπηρεσίες του Δήμου δεν ενημερώθηκαν. Σε αυτή την περίπτωση αλλά και σε άλλες περιπτώσεις που διαπιστώνεται λάθος των υπηρεσιών, προωθείται αίτημα προς διαγραφή».
Ο πρώην αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Πειραιά μας διευκρίνισε και το εξής: «Μπορεί οποιοσδήποτε πολίτης, εάν το επιθυμεί, να υποβάλει ένσταση. Οι φάκελοι υπάρχουν στο Τμήμα Παράνομης Στάθμευσης. Αυτό το λέω διότι ακούω ότι μετά την κατάργηση και την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας κάποιοι λένε ότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Το Τμήμα Παράνομης Στάθμευσης δεν καταργήθηκε ποτέ, συνεπώς, όλα τα στοιχεία υπάρχουν εκεί. Επιπλέον, να προσθέσω, ότι δεν πρέπει να απορούν οι πολίτες αν, για παράδειγμα, την κλήση την έχει υπογράψει η Τροχαία αλλά τη ζητάει να την εισπράξει ο Δήμος Πειραιά. Οι κλήσεις αυτές καταλήγουν στο Δήμο εντός των ορίων του οποίου έγινε η παράβαση».
Στο ερώτημά μας περί παραγραφής κλήσεων λόγω παρελθόντων ετών, ο Τ. Κάρλες ήταν κατηγορηματικός: «Δεν παραγράφονται αυτές οι κλήσεις», ενώ για το εάν αυτές οι παλαιές κλήσεις έπρεπε να είχαν ήδη μεταβιβαστεί στην Εφορία μας είπε: «Αυτό έχει να κάνει με την κρίση της υπηρεσίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οφειλές κάτω των 300 ευρώ δεν πάνε στην Εφορία, αλλά μένουν στο Δήμο».
Τέλος, για το θέμα των αναγκαστικών μέτρων και των κατασχέσεων, πρόσθεσε, ότι «σε περίπτωση που πολίτες δεν έχουν λάβει ειδοποιητήριο ρύθμισης οφειλών όλα αυτά τα χρόνια από το Δήμο και επιθυμούν να το αποδείξουν, καλό θα είναι να απευθυνθούν στο Τμήμα Εισπράξεων, στο δεύτερο όροφο του δημαρχείου Πειραιά. Αν αποδειχτεί μέσω των υπηρεσιών, ότι δεν έλαβαν καμία ενημέρωση για την οφειλή τους, αυτό μπορεί να άρει τα αναγκαστικά μέτρα εις βάρος τους».