Σε δύο δόσεις προβλέπεται να δοθεί σε λειτουργία η επέκταση της γραμμής του Μετρό στον Πειραιά. Στα μέσα του 2019 αναμένεται να λειτουργήσουν οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ενώ οι υπόλοιποι τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) θα είναι έτοιμοι στα τέλη του 2020.

Θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το «Ελ. Βενιζέλος» με ενιαία γραμμή 50 χλμ. και το ταξίδι ώς το αεροδρόμιο θα διαρκεί μόλις 65 λεπτά.

Ο μετροπόντικας έχει ήδη κατασκευάσει το 67,5% της σήραγγας των 7,5 χλμ. και βρίσκεται 70 μέτρα πριν από τον σταθμό στα Μανιάτικα, στον οποίο θα φτάσει στα τέλη Μαρτίου.

Θα απομένουν 2,2 χλμ., που προβλέπεται να κατασκευαστούν από το τεράστιο μηχάνημα ώς το φθινόπωρο. Το μεγάλο «αγκάθι» είναι ο σταθμός του Πειραιά, που βρίσκεται δίπλα στον τερματικό σταθμό του Ηλεκτρικού.

Οι αποβάθρες χρειάστηκε να μετατοπιστούν, αφού από τις αρχικές εσκαφές διαπιστώθηκε ότι ήταν πολύ κοντά στο λιμάνι και αυτό δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στεγανότητας γιατί η επιφάνεια της θάλασσας βρίσκεται πάνω από τον σταθμό.

Στη συνέχεια εντοπίστηκε μια ανενεργή βόμβα που χρονολογείται από την Κατοχή.

Ύστερα από πολλές συζητήσεις τα έργα ξεμπλοκαρίστηκαν, αφού θα κατασκευαστεί μόνο το «κουκούλι» του σταθμού για να περάσει ο μετροπόντικας και να συνεχίσει χωρίς στάση στον τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, στη διοικητική καρδιά του Πειραιά.

Πρόβλημα, αλλά διαφορετικής κλίμακας, υπάρχει με τον σταθμό στα Μανιάτικα που «σφηνώθηκε» στη διασταύρωση των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη, μέσα σε πυκνοδομημένη περιοχή και γι” αυτό θα υπάρχει μόνο μία είσοδος/έξοδος.

Οι αποβάθρες έχουν ήδη κατασκευαστεί κάτω από το οδόστρωμα, ενώ η κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό» σχεδιάζει για το μέλλον κάποιες απαλλοτριώσεις για να «ανασάνει» η μοναδική πρόσβαση στον σταθμό.

Ο σταθμός της Αγίας Βαρβάρας είναι πιο προχωρημένος και βρίσκεται στα αρχιτεκτονικά τελειώματα. Έχουν εγκατασταθεί και οι κυλιόμενες σκάλες, ενώ θα ξεκινήσει η τοποθέτηση δαπέδων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, με προοπτική να αποδοθεί η επιφάνεια γύρω από τις εισόδους μέσα στο 2018.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή των σταθμών στον Κορυδαλλό και στη Νίκαια, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές του 2019.

Τα έργα της επέκτασης στον Πειραιά έχουν προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, που θα φτάσει τα 730 εκατ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις και τις διαμορφώσεις των χώρων γύρω από τους συνολικά έξι σταθμούς.

Η κατασκευή ξεκίνησε την άνοιξη του 2012 με προοπτική να ολοκληρωθεί σε μια πενταετία.


Με τα σημερινά δεδομένα η καθυστέρηση θα φτάσει τα τρία χρόνια. Σήμερα πάντως είναι το μοναδικό εργοτάξιο του Μετρό στο Λεκανοπέδιο, στο οποίο εργάζονται περίπου 1.500 άτομα, που φτάνουν τα 3.000 μαζί με αυτά που απασχολούν οι υπεργολάβοι.
 
Top