Έγινε πριν από λίγο το breakthrough στο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ μετά από πορεία 12 μηνών όταν ο Μετροπόντικας Ιππόδαμος ξεκίνησε από το σταθμό ΝΙΚΑΙΑ. To event έγινε παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, του Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργου Γαβρίλη, του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη και άλλων.
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μέρα για τον Πειραιά καθώς είναι η πρώτη διάνοιξη υπόγειου σταθμού Μετρό που γίνεται στα διοικητικά όρια του Δήμου Πειραιά από τότε που ξεκίνησαν τα έργα Μετρό το 1992 και φυσικά η πρώτη διάνοιξη σταθμού στο Δήμο Πειραιά αναφορικά με την επέκταση προς το Δημοτικό Θέατρο. Είναι το πρώτο βήμα για τις επόμενες διανοίξεις σε 2 ακόμα σταθμού στον Πειραιά.
Επίσης σχεδόν ολοκληρώνεται το πολύ δύσκολο πέρασμα του Μετροπόντικα από το βραχώδες έδαφος της περιοχής που του προξένησε μεγάλες φθορές. Το ίδιο έδαφος αναμένεται και 100 μέτρα μετά το σταθμό και στη συνέχεια αναμένονται μαλακότερα εδάφη πλησιάζοντας προς το λιμάνι του Πειραιά.
Είναι η 4η διάνοιξη Σταθμού Μετρό. Είχαν προηγηθεί οι διανοίξεις στην ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ το 2013, στον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ το 2014 και τη ΝΙΚΑΙΑ το 2015.
Σημαντικό στοιχείο για τη συνέχεια του έργου είναι πως ο Μετροπόντικας θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα για να διανοίξει 1.100 και να περάσει από το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ χωρίς να έχει γίνει εσκαφή για οικονομία χρόνου (που όμως θα στοιχίσει επιπλέον χρήματα) μέχρι το τέλος Καλοκαιριού, ενώ στις αρχές του 2018 αναμένεται να φτάσει στον τερματικό σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ και λίγες εβδομάδες αργότερα να βγει από το Φρέαρ Δηληγιάννη που βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Σχετικά με την πορεία της επέκτασης αυτή έχει αποφασιστεί να "σπάσει" στα δύο και στο πρώτο τρίμηνο του 2019 να παραδοθεί η επέκταση με τους 3 πρώτους σταθμούς ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ ενώ στα τέλη του 2020 θα δοθεί και η υπόλοιπη επέκταση με τους σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Η επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο έχει κόστος 650εκατ.ευρώ και περιλαμβάνει 7,5χλμ ενώ τα έργα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2012.
Αναφορικά με το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ, εκεί με την λειτουργία του νέου υπόγειου σταθμού κάτω από τον υπάρχοντα σταθμό της Γραμμής 1 θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της πρωτεύουσας καθώς στο σημείο θα υπάρχουν 2 σταθμοί Μετρό, ένας σταθμός Προαστιακού, ένας σταθμός Τραμ, δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ αλλά και το λιμάνι.
ypodomes.com
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μέρα για τον Πειραιά καθώς είναι η πρώτη διάνοιξη υπόγειου σταθμού Μετρό που γίνεται στα διοικητικά όρια του Δήμου Πειραιά από τότε που ξεκίνησαν τα έργα Μετρό το 1992 και φυσικά η πρώτη διάνοιξη σταθμού στο Δήμο Πειραιά αναφορικά με την επέκταση προς το Δημοτικό Θέατρο. Είναι το πρώτο βήμα για τις επόμενες διανοίξεις σε 2 ακόμα σταθμού στον Πειραιά.
Επίσης σχεδόν ολοκληρώνεται το πολύ δύσκολο πέρασμα του Μετροπόντικα από το βραχώδες έδαφος της περιοχής που του προξένησε μεγάλες φθορές. Το ίδιο έδαφος αναμένεται και 100 μέτρα μετά το σταθμό και στη συνέχεια αναμένονται μαλακότερα εδάφη πλησιάζοντας προς το λιμάνι του Πειραιά.
Είναι η 4η διάνοιξη Σταθμού Μετρό. Είχαν προηγηθεί οι διανοίξεις στην ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ το 2013, στον ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ το 2014 και τη ΝΙΚΑΙΑ το 2015.
Σημαντικό στοιχείο για τη συνέχεια του έργου είναι πως ο Μετροπόντικας θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα για να διανοίξει 1.100 και να περάσει από το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ χωρίς να έχει γίνει εσκαφή για οικονομία χρόνου (που όμως θα στοιχίσει επιπλέον χρήματα) μέχρι το τέλος Καλοκαιριού, ενώ στις αρχές του 2018 αναμένεται να φτάσει στον τερματικό σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ και λίγες εβδομάδες αργότερα να βγει από το Φρέαρ Δηληγιάννη που βρίσκεται στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Σχετικά με την πορεία της επέκτασης αυτή έχει αποφασιστεί να "σπάσει" στα δύο και στο πρώτο τρίμηνο του 2019 να παραδοθεί η επέκταση με τους 3 πρώτους σταθμούς ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ ενώ στα τέλη του 2020 θα δοθεί και η υπόλοιπη επέκταση με τους σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Η επέκταση της Γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο έχει κόστος 650εκατ.ευρώ και περιλαμβάνει 7,5χλμ ενώ τα έργα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2012.
Αναφορικά με το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ, εκεί με την λειτουργία του νέου υπόγειου σταθμού κάτω από τον υπάρχοντα σταθμό της Γραμμής 1 θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της πρωτεύουσας καθώς στο σημείο θα υπάρχουν 2 σταθμοί Μετρό, ένας σταθμός Προαστιακού, ένας σταθμός Τραμ, δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ αλλά και το λιμάνι.
ypodomes.com