Με στόχο την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των εμπορευμάτων που διαχειρίζεται η Cosco προχώρησε στη σύναψη Μνημονίου Συνεργασίας με την Skyserv για τα φορτία που έρχονται στο λιμάνι του Πειραιά και προορίζονται για αεροπορική μεταφορά.

Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ενιαίας πλατφόρμας, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στους διαμεταφορείς να αξιοποιήσουν τις ευνοϊκές ρυθμίσεις και τις απλουστευμένες διατυπώσεις που διέπουν την ελεύθερη ζώνη του Πειραιά και στα αεροπορικώς μεταφερόμενα φορτία. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η συγκεκριμένη συνδυασμένη μεταφορά θα απαλλάσσεται από την υποχρέωση του ΦΠΑ ενώ παράλληλα θα έχει λιγότερη γραφειοκρατία, εξοικονομώντας χρήμα και χρόνο για τις εταιρείες.

Πηγές με γνώση της υπόθεσης επισημαίνουν πως η πλατφόρμα θα αναβαθμίσει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς έρχεται να ενώσει το μεγαλύτερο λιμάνι με τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών, κάτι που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα και τονίζουν πως θα συμβάλει στην αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων, καθιστώντας την Ελλάδα πανευρωπαϊκό κόμβο για τα αεροπορικώς μεταφερόμενα φορτία. 

Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να αξιοποιήσουν τη νέα πλατφόρμα, η οποία αναμένεται να κάνει ντεμπούτο την προσεχή Δευτέρα.

Οι δύο εταιρείες προχωρούν ήδη στην επεξεργασία κάθε τεχνικής και εμπορικής λεπτομέρειας, για την πλήρη ανάπτυξη της πλατφόρμας συνδυασμένης διαχείρισης φορτίων και την παροχή υψηλής ποιότητας καινοτόμων υπηρεσιών στη συνδυασμένη μεταφορά (sea-air/air-sea) κάθε είδους εμπορευμάτων από και προς όλον τον κόσμο. Στόχος των εταιρειών είναι η διεύρυνση της πλατφόρμας μέσω ανοιχτής συμμετοχής όλων των ενδιαφερομένων που προσβλέπουν στην ενίσχυση του όγκου του αεροπορικά μεταφερόμενου φορτίου από, προς και δια της Ελληνικής Επικράτειας.

Αύξηση διακίνησης 

Στο μεταξύ, με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η ανάπτυξη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά. Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Shipping Ports, το πρώτο τρίμηνο του 2017 από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας διακινήθηκαν 834.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 807.000 εμπορευματοκιβώτια το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αυξημένα κατά 3,4%. Η Cosco στοχεύει να καταστήσει τον Πειραιά το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μέχρι το τέλος του 2017, μέσα από την ταυτόχρονη αναβάθμιση των υπηρεσιών του. Ήδη, ο Πειραιάς έχει το γρηγορότερο servise για τη Ρωσία αλλά και την Τσεχία μέσω του σιδηρόδρομου (μεταξύ 3-4 ημερών) ενώ μετά την ολοκλήρωση του προβλήτα 3, θα είναι το μοναδικό λιμάνι στη Μεσόγειο και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη που θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα πέντε γίγα - κοντέινερ, δυναμικότητας από 18.000 έως 20.000 TEU έκαστο. Ενδεικτικό της δυναμικής που έχει είναι και το ενδιαφέρον που δείχνουν αρκετές εταιρείες, μεταξύ των οποίων η καπνοβιομηχανία ΒΑΤ για να μετατρέψουν τον Πειραιά σε κέντρο για την εξαγωγή των προϊόντων τους. Πρόσφατα, επέστρεψε και η Sony, η οποία έφυγε λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν με την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.

imerisia.gr
 
Top