Μετά την επέκταση του μετρό και του τραμ προς τον Πειραιά και την ανάπλαση των πρώην ακίνητων της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος, η ανάπτυξη του πολυώροφου εμπορικού - γραφειακού κτιρίου, που προωθεί η ΓΑΙΑΟΣΕ, πάνω από το σταθμό του ΟΣΕ στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, θα σηματοδοτήσει μία από τις μεγαλύτερες αστικές αναγεννήσεις των τελευταίων ετών στην Αττική.
Πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή
Με τα έργα σε μετρό, τραμ και στις πρώην αποθήκες της Παπαστράτος να εξελίσσονται, το ερώτημα είναι πότε και εάν-έχουν προηγηθεί επανειλημμένες ανεπιτυχείς απόπειρες-θα ξεκινήσει η κατασκευή του υπερσύγχρονου πολυχώρου, συνολικής έκτασης 35.000 τ.μ., στο σιδηροδρομικό σταθμό Πειραιώς. Ο προβλεπόμενος συντελεστής δόμησης είναι 2.7, ενώ το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ.
Αυτή την περίοδο προχωρά η εκπόνηση της ειδικής πολεοδομικής μελέτης που προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς χρήσεις και το είδος των βασικών έργων υποδομής.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η εκπόνηση της ειδικής πολεοδομικής μελέτης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών. Θα ακολουθήσει το σκέλος των εγκρίσεων από τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος (της ειδικής πολεοδομικής μελέτης) να συνταχθεί και να κατατεθεί προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως-τοποθετείται, το αργότερο, μέχρι την εκπνοή του πρώτου εξάμηνο του 2018- θα επιτρέψει στην ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευση, για διάστημα άνω των 30 ετών, ενός από τα καλύτερα ακίνητα του χαρτοφυλακίου της. Έτσι, εάν δεν υπάρξει καθυστέρηση λόγω και ενδεχόμενων εκλογών, η κατασκευή του εμπορικού κέντρου θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2019.
Τι θα περιλαμβάνει
Ο χαρακτηρισμός του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά ως πολεοδομικού κέντρου επιτρέπει ένα πολύ μεγάλο εύρος χρήσεων (κατοικία, ξενοδοχεία, καταστήματα, εστίαση, αναψυχή κτλ) που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Επίσης, οι υψηλές εισροές του έργου είναι εξασφαλισμένες, καθώς το κτίριο θα αποτελεί, ουσιαστικά, προέκταση του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς θα αναπτυχθεί πάνω από αυτόν σε ύψος εννέα μέτρων. Και δεδομένου ότι έχει άμεση πρόσβαση με το λιμάνι του Πειραιά, στην αγορά κάνουν λόγο για ένα "χρυσοφόρο" ακίνητο, όπου αναμένεται να δημιουργηθεί και ξενοδοχείο.
Η εκμετάλλευση της συγκεκριμένης έκτασης από την ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ξεκινήσει τουλάχιστον εδώ και μία δεκαετία: το 2009 ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, για πρώτη φορά, δεν ολοκληρώθηκε επειδή οι προβλεπόμενες τότε χρήσεις ήταν περιορισμένες. Τέλη του 2014, το έργο βρέθηκε ξανά πολύ κοντά στη δημοπράτησή του, αλλά λόγω και των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, η διαδικασία "πάγωσε".
dimitris.delevegos@capital.gr
Πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή
Με τα έργα σε μετρό, τραμ και στις πρώην αποθήκες της Παπαστράτος να εξελίσσονται, το ερώτημα είναι πότε και εάν-έχουν προηγηθεί επανειλημμένες ανεπιτυχείς απόπειρες-θα ξεκινήσει η κατασκευή του υπερσύγχρονου πολυχώρου, συνολικής έκτασης 35.000 τ.μ., στο σιδηροδρομικό σταθμό Πειραιώς. Ο προβλεπόμενος συντελεστής δόμησης είναι 2.7, ενώ το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ.
Αυτή την περίοδο προχωρά η εκπόνηση της ειδικής πολεοδομικής μελέτης που προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς χρήσεις και το είδος των βασικών έργων υποδομής.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η εκπόνηση της ειδικής πολεοδομικής μελέτης αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών. Θα ακολουθήσει το σκέλος των εγκρίσεων από τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος (της ειδικής πολεοδομικής μελέτης) να συνταχθεί και να κατατεθεί προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως-τοποθετείται, το αργότερο, μέχρι την εκπνοή του πρώτου εξάμηνο του 2018- θα επιτρέψει στην ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευση, για διάστημα άνω των 30 ετών, ενός από τα καλύτερα ακίνητα του χαρτοφυλακίου της. Έτσι, εάν δεν υπάρξει καθυστέρηση λόγω και ενδεχόμενων εκλογών, η κατασκευή του εμπορικού κέντρου θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2019.
Τι θα περιλαμβάνει
Ο χαρακτηρισμός του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά ως πολεοδομικού κέντρου επιτρέπει ένα πολύ μεγάλο εύρος χρήσεων (κατοικία, ξενοδοχεία, καταστήματα, εστίαση, αναψυχή κτλ) που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Επίσης, οι υψηλές εισροές του έργου είναι εξασφαλισμένες, καθώς το κτίριο θα αποτελεί, ουσιαστικά, προέκταση του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς θα αναπτυχθεί πάνω από αυτόν σε ύψος εννέα μέτρων. Και δεδομένου ότι έχει άμεση πρόσβαση με το λιμάνι του Πειραιά, στην αγορά κάνουν λόγο για ένα "χρυσοφόρο" ακίνητο, όπου αναμένεται να δημιουργηθεί και ξενοδοχείο.
Η εκμετάλλευση της συγκεκριμένης έκτασης από την ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ξεκινήσει τουλάχιστον εδώ και μία δεκαετία: το 2009 ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, για πρώτη φορά, δεν ολοκληρώθηκε επειδή οι προβλεπόμενες τότε χρήσεις ήταν περιορισμένες. Τέλη του 2014, το έργο βρέθηκε ξανά πολύ κοντά στη δημοπράτησή του, αλλά λόγω και των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, η διαδικασία "πάγωσε".
dimitris.delevegos@capital.gr