Η άδεια για την επιχείρηση είχε αρχικά δοθεί στο «Aegean Breeze I» - Με παρέμβαση Κουρουμπλή, ωστόσο, την απάντληση θα κάνει το δεξαμενόπλοιο «Siros», ενώ τα πετρελαιοειδή του «Lassea» θα ξεφορτωθούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Oil One», στην οποία ανήκει και το «Aegean Breeze I»Νέα ανατροπή στην επιχείρηση άντλησης των πετρελαιοειδών από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Αν και με απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά δόθηκε σήμερα το μεσημέρι η άδεια να κάνει την επιχείρηση το δεξαμενόπλοιο «Aegean Breeze I», τελικά, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, άλλαξαν τα δεδομένα.
Την απάντληση θα κάνει το δεξαμενόπλοιο «Siros», που είχε επίσης εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Η αλλαγή πλεύσης έγινε προφανώς μετά τις καταγγελίες που έκανε σήμερα το μεσημέρι στην Εισαγγελία Πειραιά ο πλοιοκτήτης του ναυαγισμένου πλοίου, Θεόδωρος Κουντούρης, ο οποίος κατηγόρησε τις Αρχές πως, αν είναι εκείνος υπεύθυνος για την επιχείρηση απάντλησης και απορρύπανσης, τον αναγκάζουν να ακολουθήσει εντολές, με τις οποίες δεν συμφωνεί.
Το «κλειδί» στην υπόθεση είναι ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Aegean Breeze Ι» ήθελε να πάρει το φορτίο ως slops, που είναι ένα μείγμα από λάδι και νερό, ενώ το «Siros» ως κανονικό φορτίο, το οποίο θα μπορεί να πωληθεί για την τροφοδοσία πλοίων.
Η διαφορά είναι ότι άλλη τιμή έχει το slops, που στη συνέχεια περνάει από ειδική επεξεργασία, και άλλη το πετρέλαιο ως φορτίο. Κάπου εκεί διαφαίνεται μία σύγκρουση επιχειρηματικών συμφερόντων.
Βρέθηκε λοιπόν η... σολομώντεια λύση. Το «Siros» θα ολοκληρώσει την απάντληση και θα κρατήσει το φορτίο στις δεξαμενές του για δύο ημέρες, έως ότoυ γίνει πραγματογνωμοσύνη για το εάν είναι slops ή κανονικό πετρέλαιο, ενώ τα πετρελαιοειδή του «Lassea», τα οποία χαρακτηρίστηκαν τελικά ως slops, θα ξεφορτωθούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Oil One» -συμφερόντων του επιχειρηματία, στον οποίο ανήκει και το «Aegean Breeze».
protothema.g