Να εκμεταλλευτεί το momentum και το αυξημένο ενδιαφέρον που υπάρχει για επενδύσεις σε ακίνητα στην πόλη του Πειραιά σχεδιάζει ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, προκειμένου να αξιοποιήσει τον Πύργο του μεγάλου λιμανιού, που παραμένει ουσιαστικά αναξιοποίητος για δεκαετίες. Πρόκειται για ένα περιουσιακό στοιχείο του δήμου, που δεν έχει καταστεί εφικτό μέχρι τώρα να αξιοποιηθεί, παρά τις προσπάθειες που έκαναν κατά καιρούς οι εκάστοτε δημοτικές αρχές.
Σε αντίθεση όμως με τις προηγούμενες προσπάθειες, η περίοδος που διανύουμε θεωρείται η ιδανική για την εκμετάλλευση ακόμα και «δύσκολων» στην αξιοποίησή τους κτηρίων, όπως είναι ο Πύργος, λόγω της δύσκολης πρόσβασης και της έλλειψης parking, αλλά και των μεγάλων επενδύσεων που χρειάζονται για τη διαμόρφωση του εσωτερικού των 25 ορόφων.
Η έλευση της Cosco και ο σχεδιασμός για επενδύσεις σε ξενοδοχεία και εμπορικά και συνεδριακά κέντρα έχει κατεβάσει στο λιμάνι του Πειραιά μεγάλους διαχειριστές και ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, μεταξύ αυτών και γνωστά ελληνικά ονόματα, προκειμένου να εξεταστούν οι δυνατότητες συνεργασίας.
Το ενδιαφέρον για ξενοδοχεία πάντως δεν σταματά στα όρια του λιμανιού, αφού οι μεγάλοι διαχειριστές έχουν βάλει στο μεγεθυντικό φακό όλα τα διαθέσιμα κτήρια της περιοχής.
Ταυτόχρονα, μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού έχουν κατασκευάσει τα δικά τους νέα κτήρια περιμετρικά του λιμανιού, αλλά και εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία του μεγέθους της Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ ρίχνουν βάρος στο Πειραιά με την εξαγορά ακινήτων των πρώην εγκαταστάσεων της Παπαστράτος. Η επένδυση περιλαμβάνει τη συμμετοχή της Grivalia σε κοινοπραξία (joint venture), με σκοπό την ανακατασκευή μέρους των υφιστάμενων εγκαταστάσεων καθώς και την ανέγερση νέου κτηρίου γραφείων. Το ακίνητο θα αναβαθμιστεί και θα μετατραπεί από πρώην βιομηχανικό χώρο σε συγκρότημα γραφείων σύγχρονων προδιαγραφών σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Μελέτη για το κτήριο
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθεί η μελέτη εκτίμησης του κτηρίου, και στόχος του δημάρχου του Πειραιά θα είναι να βγει στο αέρα ο διεθνής διαγωνισμός παραχώρησης του Πύργου μέσα στον Νοέμβριο. Θα είναι διαγωνισμός αξιοποίησης, η παραχώρηση θα έχει διάρκεια τα 99 έτη, και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γραφεία, ξενοδοχεία ή διαμερίσματα.
Σύμφωνα με τα όσα έχει εκμυστηρευτεί ο ίδιος ο δήμαρχος σε επιχειρηματικούς φορείς της πόλης, σε περίπτωση που όλα πάνε καλά, ο διαγωνισμός θα έχει περισσότερους από έναν συμμετέχοντες.
Οι 35.000 θέσεις εργασίας
Το μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο στην ιστορία του Δήμου Πειραιά, η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ), και τα σχετικά έργα πνοής που δρομολογούνται στην ευρύτερη περιοχή, που θα δημιουργήσουν 35.000 θέσεις εργασίας, ανέλυσε ο δήμαρχος Πειραιά στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά.
«Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, έχουμε το δικό μας “Masterplan” για την ανάπτυξη της πόλης προς όφελος των πολιτών και των επιχειρηματιών. Από την αρχή της εκλογής μας, είχαμε διαγνώσει ότι η ΟΧΕ ήταν το κατάλληλο εργαλείο για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, αλλά και την αντιμετώπιση των σοβαρών ζητημάτων, που ταλανίζουν την πειραϊκή κοινωνία. Εξακολουθώ να πιστεύω πως, μέσα από τις λιμενικές δραστηριότητες και τον Τουρισμό, μπορούν να δημιουργηθούν 35.000 θέσεις εργασίας στον Πειραιά» δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Μώραλης και προσέθεσε:
«Ο πλούτος πρέπει να διαχέεται στην πόλη για να στηριχθεί η τοπική οικονομία. Η πόλη μας έχει τις δυνατότητες. Μέσα από συμπράξεις ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα, μπορούμε να πετύχουμε πολλά πράγματα, ενώ θετικό είναι το γεγονός πως, εκτός από την αξιοποίηση ακινήτων στην “Παπαστράτος”, παρουσιάζεται και γενικότερο επενδυτικό ενδιαφέρον για την πόλη. Το όραμά μου είναι να επιστρέψει η Έκθεση των Ποσειδωνίων στον Πειραιά και όσον αφορά την κρουαζιέρα επισημαίνω ότι ο Πειραιάς πρέπει να γίνει λιμάνι αφετηρίας, με δεδομένο πως δεν έχουν γίνει ακόμη από πλευράς δημοτικής αρχής αυτά που θα έπρεπε για τους τουρίστες».
Η ιστορία
Ο Πύργος του Πειραιά, που έχει ύψος 84 μέτρα και 25 ορόφους, άρχισε να κατασκευάζεται τη δεκαετία του ‘70, όμως η κατασκευή του δεν ολοκληρώθηκε στο εσωτερικό, μετά την πτώση της χούντας. Από τη δεκαετία του ‘90 και μετά έγιναν προσπάθειες αξιοποίησής του, χωρίς αποτέλεσμα, είτε λόγω φόβων για την ευστάθειά του που είχαν εκφραστεί τότε (σήμερα έχει αποδειχθεί ότι δεν ισχύουν) είτε εξαιτίας της δύσκολης πρόσβασης στο κέντρο του Πειραιά και της έλλειψης πάρκινγκ, είτε και εξαιτίας της κρίσης στη χώρα μας, που έριξε στο ναδίρ το real estate.
via