Το καλοκαίρι του 1953 ήταν ένα από τα καλύτερα για τον Αριστοτέλη Ωνάση... Στο Κίελο, μια καναδική φρεγάτα Stormont άρχισε να... αλλάζει, να ανακαινίζεται εκ βάθρων, προκειμένου να μετατραπεί σε μια πολυτελέστατη θαλαμηγό. Στο γιοτ εκείνο που θα αποτελούσε σύμβολο για εκείνον. Το όνομα αυτού «Χριστίνα».
«Αυτό είναι το μόνο μέρος στον κόσμο που δεν αισθάνομαι ξένος», δήλωνε ο Ελληνας Κροίσος για τη «Χριστίνα». Και η αλήθεια είναι, όπως ισχυρίζονται άνθρωποι που τον γνώριζαν, ότι πουθενά δεν ήταν πιο ευτυχισμένος o Αριστοτέλης Ωνάσης, από όσο όταν βρισκόταν επάνω στην 99 μέτρων θαλαμηγό του. Η μετατροπή της παλιάς καναδικής φρεγάτας σε αυτό που ο βασιλιάς Φαρούκ της Σαουδικής Αραβίας είχε αποκαλέσει «η τελευταία λέξη στη χλιδή» τού είχε κοστίσει τότε 4 εκατ. δολάρια.
Γιατί ο Ωνάσης επέλεξε μια φρεγάτα για γιοτ
«Ιστιοφόρο είχε ο Νιάρχος, όμως ο Ωνάσης ήθελε πάντα να πρωτοπορεί· ήθελε το μοντέρνο». Αυτή είναι η απάντηση στο ερώτημα γιατί ο Ωνάσης επέλεξε μια φρεγάτα για προσωπική του θαλαμηγό, και όχι ένα ιστιοφόρο...
Αξίζει να σημειωθεί ότι ως.... φρεγάτα Stormont (GRT 1602), το «Χριστίνα», ανήκε στο καναδικό Πολεμικό Ναυτικό και μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, χρησιμοποιήθηκε ως συνοδό σκάφος των νηοπομπών για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στις συμμαχικές δυνάμεις στην Αγγλία και τη Ρωσία.
Η «Χριστίνα» μετά τον Ωνάση
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης με τη διαθήκη του άφηνε την θαλαμηγό του στην κόρη του Χριστίνα. Σημείωνε, όμως, ότι αν για κάποιο λόγο εκείνη δεν την ήθελε, θα περνούσε στη γυναίκα του, την Τζάκι. Σε περίπτωση άρνησης της χήρας του Κένεντι, η θαλαμηγός θα περνούσε στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου, υπό την προϋπόθεση ότι θα τη συντηρούσε και θα την παραχωρούσε για χρήση στον εκάστοτε αρχηγό του κράτους.
Το 1978, η Χριστίνα Ωνάση δώρισε τη θαλαμηγό στο ελληνικό δημόσιο, για να τη χρησιμοποιεί ο εκάστοτε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Τη συντήρηση της θαλαμηγού ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό για την οποία οι υπεύθυνοι φρόντιζαν ώστε να είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του Προέδρου της Δημοκρατίας και των υψηλών καλεσμένων του, έτοιμη να σαλπάρει. Χρησιμοποιήθηκε μόνο μία φορά από τον Χρήστο Σαρτζετάκη. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αρνήθηκε να τη χρησιμοποιήσει. Παρέμενε δεμένη σε χώρο του Πολεμικού Ναυτικού και, εν τω μεταξύ, οι τεχνολογικές εξελίξεις την είχαν ξεπεράσει όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων, την ταχύτητα και τις σύγχρονες απαιτήσεις για κλιματισμό.
Το 1999 το ελληνικό δημόσιο ανακοίνωσε την απόφασή του να πουλήσει τη θαλαμηγό στον Έλληνα εφοπλιστή Ιωάννη-Παύλο Παπανικολάου, προκειμένου να τη μετατρέψει σε σύγχρονο τουριστικό σκάφος υψηλών προδιαγραφών. Ο Παπανικολάου χάλασε 50 εκατ. δολάρια για να ανακαινίσει τη θαλαμηγό εκ βάθρων και μέχρι το θάνατό του το 2012 μπορούσε όποιος ήθελε να την νοικιάζει για προσωπικές κρουαζιέρες αντί 455. 000 ευρώ την εβδομάδα. Οι κληρονόμοι του Παπανικολάου το 2013 την έβγαλαν στο σφυρί αντί 25 εκατ. ευρώ...
Η θαλαμηγός μετά την ανακαίνιση από τον Παπανικολάου: