H μεταμόρφωση του Πειραιά από φτωχό συγγενή της Αθήνας σε ένα δεύτερο μητροπολιτικό πόλο της πρωτεύουσας είναι σε πλήρη εξέλιξη. Η απαξίωση που δέχθηκε η πόλη...
τις προηγούμενες δεκαετίες οδήγησαν τον Πειραιά σε μείωση πληθυσμού, απομάκρυνση επιχειρήσεων ενώ έγινε ένας αφιλόξενος προορισμούς για πολίτες και επισκέπτες.
Αυτή η εικόνα δείχνει σιγά-σιγά να αλλάζει. Το καταλαβαίνεις αν περπατήσεις στο κέντρο της πόλης. Τα εργοτάξια του Μετρό και του Τραμ δείχνουν ότι μία μεγάλη συγκοινωνιακή αλλαγή έρχεται.
Ιδιαίτερα τα έργα του Τραμ δεν αλλάζουν μόνο τα συγκοινωνιακά δεδομένα αλλά παράλληλα με το έργο γίνεται ανάπλαση των μεγάλων οδικών αξόνων της πόλης Γρ.Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, Εθνικής Αντιστάσεως, Ομ.Σκυλίτση. Τα έργα του Μετρό θα φέρουν το 2020 3 νέους σταθμούς για τον Πειραιά. Ο πρώτος σταθμός "ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ" στην ομώνυμη περιοχή, ο δεύτερος σταθμός "ΠΕΙΡΑΙΑΣ" κάτω από το σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 στο λιμάνι και ο τρίτος σταθμός "ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ" στην καρδιά της πόλης.
Την ίδια ώρα στην πόλη ωριμάζουν μία σειρά από παρεμβάσεις. Ένα νέο Δικαστικό Μέγαρο έχει αποφασιστεί να δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης, λίγα μέτρα μακριά από το Δημοτικό Θέατρο. Σχεδιάζεται επίσης η μεταφορά της Αγοράς του Πειραιά και η δημιουργία μίας νέας σύγχρονης κλειστής Αγοράς στο σημερινό κτίριο της ΟΣΥ (πρώην ΗΛΠΑΠ). Η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στα Λιπάσματα θα φέρει μία μεταμόρφωση στην περιοχή και θα δημιουργήσει το πρώτο μεγάλο παράκτιο πάρκο στον Πειραιά.
Στην άλλο άκρο του Πειραιά, το Φάληρο, δημιουργείται ακόμα ένα μεγάλο πάρκο με την Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου δημιουργώντας νοητά δύο πόλους πρασίνου για τους Πειραιώτες και όλους τους κατοίκους της πρωτεύουσας.
Υπάρχει όμως και μεγάλη κινητικότητα στις επιχειρηματικές επενδύσεις και υποδομές. Η Dimand μαζί με τη Grivalia θα επενδύσει 100εκ.ευρώ για την δημιουργία επιχειρηματικών κτιρίων στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, μία από τις πιο υποβαθμισμένες σήμερα περιοχές του Πειραιά. Επίσης έχουμε την οικ.Μεταξά ποου θέλει να δημιουργήσει ξενοδοχειακή μονάδα δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά αλλά και άλλες προτάσεις για κατασκευαστική δραστηριότητα στην περιοχή.
Φυσικά η αλλαγή στην εικόνα του Πειραιά έρχεται και με μία σειρά παρεμβάσεων απο το Δήμο και την Περιφέρεια όπως η καθαριότητα που δείχνει να λειτουργεί πλέον πολύ καλά, η ανάπλαση των ανοιχτών χώρων και αρκετών πεζοδρομίων της πόλης και φυσικά η μεγάλη επένδυση της COSCO με κυρίαρχο τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας.
Η νέα εικόνα του Πειραιά με μία χρονική πρόβλεψη για το 2020 θα βρει την πόλη τελείως διαφορετική, πολύ πιο δυναμική και με "φορτισμένες μπαταρίες" για συνέχιση των προσπαθειών για τον "νέο Πειραιά".
Στα σχέδια που υπάρχουν είναι η επέκταση του Τραμ κατά μήκος του Αγίου Διονυσίου και μέχρι το Κερατσίνι, η υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά με κατασκευή ενός ακόμα σταθμού, η εύρεση λύσης για τη διαμπερή οδική κυκλοφορία στο τμήμα Φάληρο-Λιμάνι Πειραιά για την αποσυμφόρηση της κίνησης μέσα στην πόλη ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες κ.α.
Πηγή