Εάν τον Σεπτέμβριο του 2017, οι προσδοκίες για έναρξη κατασκευής, έως το τέλος του 2018, του πολυώροφου εμπορικού - γραφειακού κτηρίου πάνω από το σταθμό του ΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά ήταν ισχυρές, έναν χρόνο μετά, έχουν εξανεμιστεί.
Το έργο, που προωθεί η θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, σε έκταση 35.000 τ.μ. στο σιδηροδρομικό σταθμό Πειραιώς βρίσκεται ακόμη στη φάση των μελετών. Η ειδική, δηλαδή, πολεοδομική μελέτη που προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς χρήσεις και το είδος των βασικών έργων υποδομής, έχει εκπονηθεί, εδώ και πολλούς μήνες. Ωστόσο, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την επεξεργασία και την αποστολή παρατηρήσεων επί του κειμένου.
Η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος (και άλλα συναρμόδια υπουργεία) είναι απαραίτητη ώστε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος (της ειδικής πολεοδομικής μελέτης) να συνταχθεί και να κατατεθεί προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως είναι αναγκαία προκειμένου η ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευση, για διάστημα άνω των 30 ετών, ενός από τα καλύτερα ακίνητα του χαρτοφυλακίου της.
Συνεπώς, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του mall της ΓΑΙΑΟΣΕ, για το οποίο φέρονται να ενδιαφέρονται, ξένοι επενδυτές θα καθυστερήσει επ’ αόριστον, ενώ το εγχείρημα διαθέτει, ήδη... βεβαρυμένο παρελθόν. Η διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου δεν προχώρησε ούτε το 2007, ούτε το 2009, οπότε ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, για πρώτη φορά, δεν ολοκληρώθηκε επειδή οι προβλεπόμενες τότε χρήσεις ήταν περιορισμένες. Τέλη του 2014, το έργο βρέθηκε ξανά πολύ κοντά στη δημοπράτησή του, αλλά λόγω και των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, η διαδικασία "πάγωσε".
Τι περιλαμβάνει
Ο προβλεπόμενος συντελεστής δόμησης του πολυχώρου είναι 2.7, ενώ το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ. Ο χαρακτηρισμός του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά ως πολεοδομικού κέντρου επιτρέπει ένα πολύ μεγάλο εύρος χρήσεων (κατοικία, ξενοδοχεία, καταστήματα, εστίαση, αναψυχή κτλ) που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με τους συντελεστές του έργου, οι υψηλές εισροές του πολυχώρου είναι εξασφαλισμένες, καθώς το κτήριο θα αποτελεί, ουσιαστικά, προέκταση του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς θα αναπτυχθεί πάνω από αυτόν σε ύψος εννέα μέτρων. Και δεδομένου ότι έχει άμεση πρόσβαση με το λιμάνι του Πειραιά, στην αγορά κάνουν λόγο για ένα "χρυσοφόρο" ακίνητο, όπου αναμένεται να δημιουργηθεί και ξενοδοχείο.
dimitris.delevegos@capital.gr
Το έργο, που προωθεί η θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, σε έκταση 35.000 τ.μ. στο σιδηροδρομικό σταθμό Πειραιώς βρίσκεται ακόμη στη φάση των μελετών. Η ειδική, δηλαδή, πολεοδομική μελέτη που προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς χρήσεις και το είδος των βασικών έργων υποδομής, έχει εκπονηθεί, εδώ και πολλούς μήνες. Ωστόσο, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την επεξεργασία και την αποστολή παρατηρήσεων επί του κειμένου.
Η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος (και άλλα συναρμόδια υπουργεία) είναι απαραίτητη ώστε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος (της ειδικής πολεοδομικής μελέτης) να συνταχθεί και να κατατεθεί προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως είναι αναγκαία προκειμένου η ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευση, για διάστημα άνω των 30 ετών, ενός από τα καλύτερα ακίνητα του χαρτοφυλακίου της.
Συνεπώς, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του mall της ΓΑΙΑΟΣΕ, για το οποίο φέρονται να ενδιαφέρονται, ξένοι επενδυτές θα καθυστερήσει επ’ αόριστον, ενώ το εγχείρημα διαθέτει, ήδη... βεβαρυμένο παρελθόν. Η διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου δεν προχώρησε ούτε το 2007, ούτε το 2009, οπότε ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, για πρώτη φορά, δεν ολοκληρώθηκε επειδή οι προβλεπόμενες τότε χρήσεις ήταν περιορισμένες. Τέλη του 2014, το έργο βρέθηκε ξανά πολύ κοντά στη δημοπράτησή του, αλλά λόγω και των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, η διαδικασία "πάγωσε".
Τι περιλαμβάνει
Ο προβλεπόμενος συντελεστής δόμησης του πολυχώρου είναι 2.7, ενώ το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 70 εκατ. ευρώ. Ο χαρακτηρισμός του σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά ως πολεοδομικού κέντρου επιτρέπει ένα πολύ μεγάλο εύρος χρήσεων (κατοικία, ξενοδοχεία, καταστήματα, εστίαση, αναψυχή κτλ) που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με τους συντελεστές του έργου, οι υψηλές εισροές του πολυχώρου είναι εξασφαλισμένες, καθώς το κτήριο θα αποτελεί, ουσιαστικά, προέκταση του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς θα αναπτυχθεί πάνω από αυτόν σε ύψος εννέα μέτρων. Και δεδομένου ότι έχει άμεση πρόσβαση με το λιμάνι του Πειραιά, στην αγορά κάνουν λόγο για ένα "χρυσοφόρο" ακίνητο, όπου αναμένεται να δημιουργηθεί και ξενοδοχείο.
dimitris.delevegos@capital.gr