Η αναγνώριση του Μουσείου Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Πειραιά και η διάσωση του ιστορικού αρχείου του, είναι το θέμα της ερώτησης που κατέθεσε στον Υπουργό Πολιτισμού & Αθλητισμού, ο Βουλευτής της ΝΔ Α΄ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.  
Όπως αναφέρει ο Βουλευτής, η Διοίκηση του Μουσείου είχε καταθέσει φάκελο στο Υπουργείο για την αναγνώρισή του, ωστόσο, αν και ο φάκελος κρίθηκε επαρκής, ζητήθηκε ως απαραίτητο κριτήριο να δηλωθεί υπεύθυνος συντήρησης. 
Επειδή όμως, η οικονομική κατάσταση του φορέα -που όλα αυτά τα χρόνια δε χρηματοδοτείται παρά μόνο από μικρές συνεισφορές και δωρεές των συνταξιούχων του ΗΣΑΠ- δεν επιτρέπει την πρόσληψη μόνιμου συντηρητή, ο κ. Κατσαφάδος ερωτά τον Υπουργό τι πρόκειται να πράξει για να συντηρήσει και να διαφυλάξει το ιστορικό αρχείο του Μουσείου, αλλά και αν θα γίνει η αναγνώρισή του. 
Στην ερώτησή του, ο Βουλευτής επισημαίνει ότι το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Πειραιά, που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005 με τη βοήθεια των συνταξιούχων του ΗΣΑΠ, έχει περισσότερα από 2.000 αντικείμενα και περισσότερα από 3.000 βιβλία, έντυπα και φωτογραφίες, συσκευές και αντικείμενα από το 1904 έως τα μεταπολεμικά χρόνια. 
Η ερώτηση του κ. Κώστα Κατσαφάδου έχει ως εξής: 
«Κύριε Υπουργέ, 
Το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Πειραιά ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005, με ιδιωτική πρωτοβουλία και με τη βοήθεια των συνταξιούχων του ΗΣΑΠ, οι οποίοι από το 1995, με ατελείωτες ώρες προσωπικής εργασίας διέσωσαν περισσότερα από 20.000 εκθέματα. Σκοπός του μουσείου είναι να καταγραφεί η πλούσια ιστορία του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου, του πρώτου Αστικού Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και του τρίτου παλαιότερου στον κόσμο, μετά της Ν. Υόρκης και του Λονδίνου. 
Έχοντας πλέον στη συλλογή του περισσότερα από 2000 αντικείμενα και περισσότερα από 3000 βιβλία, έντυπα και φωτογραφίες, συσκευές και αντικείμενα σχετικά με τους ηλεκτροκίνητους σιδηροδρόμους από την πρώτη φάση της εμφάνισής τους το 1904, ως τα μεταπολεμικά χρόνια καθώς και πλούσιο φωτογραφικό-αρχειακό υλικό, το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων αποτελεί σύμβολο της ιστορίας, όχι μόνο των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων της χώρας μας, αλλά και του βιομηχανικού Πειραιά. 
Να σημειωθεί ότι όλα αυτά τα χρόνια της λειτουργίας του το Μουσείο δεν χρηματοδοτείται, παρά μόνο από μικρές συνεισφορές και δωρεές των συνταξιούχων του ΗΣΑΠ.
Πριν από λίγους μήνες, κατατέθηκε φάκελος στο Υπουργείο από τη Διοίκηση του Μουσείου, προκειμένου να γίνει η αναγνώρισή του. Ο φάκελος αν και κρίθηκε επαρκής, τόσο ως προς το τυπικό, όσο και ως προς το ουσιαστικό μέρος, ζητήθηκε, ως απαραίτητο κριτήριο, να δηλωθεί Υπεύθυνος Συντήρησης/ Συντηρητής κάτοχος αδείας του ν. 2557/97. 
Ωστόσο, επειδή η οικονομική κατάσταση του φορέα δεν επιτρέπει την πρόσληψη μονίμου συντηρητή,   
Επειδή, οι όποιες εργασίες μέχρι σήμερα, έγιναν από τεχνίτες του εργοστασίου των ΗΣΑΠ,
Επειδή ο φορέας διαθέτει ένα τεράστιο ιστορικό αρχείο, το οποίο χρονολογείται από το 1869 και το οποίο η Πολιτεία οφείλει να συντηρήσει και να διαφυλάξει, 
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Τι πρόκειται να πράξει, προκειμένου να συντηρήσει και να διαφυλάξει το ιστορικό αρχείο του Μουσείου Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων;
2. Τι πρόκειται να πράξει, προκειμένου να αναγνωρίσει το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων;

Πειραιάς, 18 Δεκεμβρίου 2017
Ο Ερωτών Βουλευτής                
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων

http://www.pireasnews.gr/
 
Top