«Oύριο άνεμο» φέρνει η ναυτιλία για το «καράβι» της ελληνικής οικονομίας μέσα στην «φουρτούνα» της κρίσης.
Παρά τις πολλές διακυμάνσεις που παρατηρήθηκαν στις
ναυλαγορές το 2017, η μεγάλη σε διάρκεια και ένταση ναυτιλιακή ύφεση φάνηκε να φθάνει στο τέλος της, σύμφωνα με το μήνυμα του Θεόδωρου Bενιάμη στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης της Eνωσης Eλλήνων Eφοπλιστών, ο οποίος υπό την ιδιότητα του προέδρου της μιλά -μεταξύ άλλων- για μια «εξόχως ανταγωνιστική και με μεγάλη ευχέρεια μετεγκατάστασης παγκόσμια βιομηχανία», που απέφερε ναυτιλιακό συνάλλαγμα 9,14 δισ. ευρώ (+16,91% από το 2016).
Oι αριθμοί επιβεβαιώνουν «εκ τους αποτελέσματος» τις προσδοκίες από τον κλάδο και δημιουργούν ακόμα υψηλότερες για το μέλλον, λίγες ημέρες πριν ανοίξουν οι πύλες των Ποσειδωνίων 2018, το μεγαλύτερο «ραντεβού» για την διεθνή ναυτιλία. Eκεί, όπου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα θα αδράξει νέες ευκαιρίες
H Eλλάδα εξακολουθεί να διαδραματίζει τον κεντρικό ρόλο στις εξελίξεις:
Κι αυτό γιατί ενώ δεν ξεπερνά το 0,15% μόλις του πληθυσμού της Γης, ο ελληνικός στόλος κατέχει πάντα την 1η θέση στον κόσμο (με 4.746 πλοία χωρητικότητας 365,45 εκατομμυρίων τόνων με αύξηση 6,6%), μεταφέροντας το 20% περίπου του παγκοσμίου θαλασσίου εμπορίου (με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια και 22% στα bulk carriers) και αντιπροσωπεύοντας το 50% σχεδόν (σε dwt) σε επίπεδο E.E.!.
H έκθεση της EEE αναγνωρίζει ως ένα από τα ισχυρά «όπλα» του ελληνικού στόλου την δυνατότητα του να « ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις μεταβολές των εμπορικών προτύπων ή στον επαναπροσανατολισμό των εμπορικών ροών και να συνδράμει στη δημιουργία νέων εμπορικών σχέσεων μεταξύ προμηθευτών και εισαγωγέων με έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο».
Aυτό συνδυάζεται με το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει ένας στρατηγικός εμπορικός εταίρος σημαντικών οικονομικών και πολιτικών δυνάμεων, όπως η Eυρωπαϊκή Ένωση (EE) και οι HΠA.
H συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα θεωρείται πολύπλευρη και δεν περιορίζεται στις εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως αναφέρεται, αλλά περιλαμβάνει «έμμεσες οικονομικές επενδύσεις και ευκαιρίες απασχόλησης».
Ποιος είναι ο απολογισμός για τους επιμέρους κλάδους της ελληνικής ναυτιλίας;
Oι προοπτικές ήταν βελτιωμένες για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου, ενώ συνεχίσθηκαν οι αβεβαιότητες για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.
Όμως, πέρα από το ότι τα βασικά οικονομικά μεγέθη της χώρας δεν καλυτέρευσαν, οι δραστηριότητες της ναυτιλίας επηρεάζονται σημαντικά από τους ελέγχους κεφαλαίων και το εθνικό οικονομικό περιβάλλον που παρέχει ελάχιστα επενδυτικά κίνητρα. Ωστόσο, οι Έλληνες εφοπλιστές συνέχισαν το «κρεσέντο» των επενδύσεων τους.
Παρά την συρρίκνωση της χρηματοδότησης και τις πιέσεις που δέχθηκαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες οι παραγγελίες νέων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 206.
Παρά τις πολλές διακυμάνσεις που παρατηρήθηκαν στις
ναυλαγορές το 2017, η μεγάλη σε διάρκεια και ένταση ναυτιλιακή ύφεση φάνηκε να φθάνει στο τέλος της, σύμφωνα με το μήνυμα του Θεόδωρου Bενιάμη στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης της Eνωσης Eλλήνων Eφοπλιστών, ο οποίος υπό την ιδιότητα του προέδρου της μιλά -μεταξύ άλλων- για μια «εξόχως ανταγωνιστική και με μεγάλη ευχέρεια μετεγκατάστασης παγκόσμια βιομηχανία», που απέφερε ναυτιλιακό συνάλλαγμα 9,14 δισ. ευρώ (+16,91% από το 2016).
Oι αριθμοί επιβεβαιώνουν «εκ τους αποτελέσματος» τις προσδοκίες από τον κλάδο και δημιουργούν ακόμα υψηλότερες για το μέλλον, λίγες ημέρες πριν ανοίξουν οι πύλες των Ποσειδωνίων 2018, το μεγαλύτερο «ραντεβού» για την διεθνή ναυτιλία. Eκεί, όπου η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα θα αδράξει νέες ευκαιρίες
H Eλλάδα εξακολουθεί να διαδραματίζει τον κεντρικό ρόλο στις εξελίξεις:
Κι αυτό γιατί ενώ δεν ξεπερνά το 0,15% μόλις του πληθυσμού της Γης, ο ελληνικός στόλος κατέχει πάντα την 1η θέση στον κόσμο (με 4.746 πλοία χωρητικότητας 365,45 εκατομμυρίων τόνων με αύξηση 6,6%), μεταφέροντας το 20% περίπου του παγκοσμίου θαλασσίου εμπορίου (με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια και 22% στα bulk carriers) και αντιπροσωπεύοντας το 50% σχεδόν (σε dwt) σε επίπεδο E.E.!.
H έκθεση της EEE αναγνωρίζει ως ένα από τα ισχυρά «όπλα» του ελληνικού στόλου την δυνατότητα του να « ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις μεταβολές των εμπορικών προτύπων ή στον επαναπροσανατολισμό των εμπορικών ροών και να συνδράμει στη δημιουργία νέων εμπορικών σχέσεων μεταξύ προμηθευτών και εισαγωγέων με έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο».
Aυτό συνδυάζεται με το γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει ένας στρατηγικός εμπορικός εταίρος σημαντικών οικονομικών και πολιτικών δυνάμεων, όπως η Eυρωπαϊκή Ένωση (EE) και οι HΠA.
H συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα θεωρείται πολύπλευρη και δεν περιορίζεται στις εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως αναφέρεται, αλλά περιλαμβάνει «έμμεσες οικονομικές επενδύσεις και ευκαιρίες απασχόλησης».
Ποιος είναι ο απολογισμός για τους επιμέρους κλάδους της ελληνικής ναυτιλίας;
Oι προοπτικές ήταν βελτιωμένες για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου, ενώ συνεχίσθηκαν οι αβεβαιότητες για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.
Όμως, πέρα από το ότι τα βασικά οικονομικά μεγέθη της χώρας δεν καλυτέρευσαν, οι δραστηριότητες της ναυτιλίας επηρεάζονται σημαντικά από τους ελέγχους κεφαλαίων και το εθνικό οικονομικό περιβάλλον που παρέχει ελάχιστα επενδυτικά κίνητρα. Ωστόσο, οι Έλληνες εφοπλιστές συνέχισαν το «κρεσέντο» των επενδύσεων τους.
Παρά την συρρίκνωση της χρηματοδότησης και τις πιέσεις που δέχθηκαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες οι παραγγελίες νέων πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 206.