«Χαμένος στο διάστημα» εμφανίστηκε προχθές ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, όταν παρουσίασε ως δείγμα «εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα τη συμφωνία της γερμανικής Hochtief για πώληση του μεριδίου της (26,6%) στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην καναδική PSP.
Την ίδια ώρα που τιναζόταν στον αέρα το σχέδιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για πώληση του μεριδίου που κατέχει το Δημόσιο (55%) στο αεροδρόμιο και λίγες ημέρες πριν από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά στο Πεκίνο (οι Κινέζοι είχαν δείξει έκδηλο ενδιαφέρον για το «Ελευθέριος Βενιζέλος»), ο κ. Χατζηδάκης πανηγύριζε! Δήλωνε, μάλιστα, ότι η φυγή των Γερμανών, χωρίς κατά τις πληροφορίες να τηρήσουν βασικούς όρους της σύμβασης που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο, «βοηθά στην προσπάθεια για προσέλκυση επενδυτών»!
Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της Hochtief για πώληση της Hochtief Airport (διαχειρίζεται το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και άλλα πέντε αεροδρόμια), παραμένουν αναπάντητα σοβαρά ερωτήματα. Ο κ. Χατζηδάκης και ο συναρμόδιος υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας (ο οποίος φρόντισε να κρυφτεί, μολονότι είχε συναντηθεί δύο φορές με κινεζικούς ομίλους που ενδιαφέρονται για το αεροδρόμιο της Αθήνας) καλούνται να απαντήσουν στα εξής: Πώς θα αποφύγουν την παγίδα που τους έστησαν οι Γερμανοί, αφού το τίμημα που πληρώνουν τώρα οι Καναδοί στην ουσία καθορίζει και το τίμημα που θα πληρώσουν οι αγοραστές του ποσοστού του Δημοσίου; Είχαν λάβει γραπτές διαβεβαιώσεις από τη Hochtief για από κοινού πώληση του ποσοστού (Δημοσίου και γερμανικού ομίλου) σε τρίτο επενδυτή; Αν είχαν λάβει προφορικές, γιατί δεν τις ζήτησαν και γραπτώς ή μήπως ξέχασαν να το επισημάνουν οι ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ; Επίσης, γιατί δεν ενεργοποιείται η σχετική ρήτρα της συμφωνίας αναφορικά με τη μη τήρηση των συμφωνηθέντων;
Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης (λήγει το 2026) το Ελληνικό Δημόσιο είχε δικαίωμα...
πρώτης άρνησης στην περίπτωση που οι Γερμανοί πωλούσαν το ποσοστό τους. Δηλαδή, η Hochtief έπρεπε πρώτα να απευθυνθεί στο Δημόσιο και μόνο αν το τελευταίο δεν αγοράσει το ποσοστό της, θα μπορούσε να κινηθεί προς τρίτους επενδυτές. Σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες, δεν υπήρξε καμία σχετική ερώτηση προς το Ελληνικό Δημόσιο, με τους αρμοδίους σε ΤΑΙΠΕΔ και υπουργεία να περιμένουν την από κοινού πώληση! Ακόμα και στην ελληνική Βουλή είχε αναφερθεί ότι ξεκινούν οι συζητήσεις με τους Γερμανούς, ώστε να βρεθεί κοινή φόρμουλα. Εχουν άραγε ενημερώσει οι κ. Χατζηδάκης και Στουρνάρας τους Καναδούς για τους όρους της σύμβασης; Ή θα συνεχίσουν τους πανηγυρισμούς περί επενδύσεων την ίδια στιγμή που πωλείται μερίδιο της εταιρίας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών», χωρίς να ερωτηθεί ο βασικός μέτοχος και κάτοχος του 55% των μετοχών;Την ίδια ώρα που τιναζόταν στον αέρα το σχέδιο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) για πώληση του μεριδίου που κατέχει το Δημόσιο (55%) στο αεροδρόμιο και λίγες ημέρες πριν από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά στο Πεκίνο (οι Κινέζοι είχαν δείξει έκδηλο ενδιαφέρον για το «Ελευθέριος Βενιζέλος»), ο κ. Χατζηδάκης πανηγύριζε! Δήλωνε, μάλιστα, ότι η φυγή των Γερμανών, χωρίς κατά τις πληροφορίες να τηρήσουν βασικούς όρους της σύμβασης που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο, «βοηθά στην προσπάθεια για προσέλκυση επενδυτών»!
Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της Hochtief για πώληση της Hochtief Airport (διαχειρίζεται το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και άλλα πέντε αεροδρόμια), παραμένουν αναπάντητα σοβαρά ερωτήματα. Ο κ. Χατζηδάκης και ο συναρμόδιος υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας (ο οποίος φρόντισε να κρυφτεί, μολονότι είχε συναντηθεί δύο φορές με κινεζικούς ομίλους που ενδιαφέρονται για το αεροδρόμιο της Αθήνας) καλούνται να απαντήσουν στα εξής: Πώς θα αποφύγουν την παγίδα που τους έστησαν οι Γερμανοί, αφού το τίμημα που πληρώνουν τώρα οι Καναδοί στην ουσία καθορίζει και το τίμημα που θα πληρώσουν οι αγοραστές του ποσοστού του Δημοσίου; Είχαν λάβει γραπτές διαβεβαιώσεις από τη Hochtief για από κοινού πώληση του ποσοστού (Δημοσίου και γερμανικού ομίλου) σε τρίτο επενδυτή; Αν είχαν λάβει προφορικές, γιατί δεν τις ζήτησαν και γραπτώς ή μήπως ξέχασαν να το επισημάνουν οι ακριβοπληρωμένοι σύμβουλοι και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ; Επίσης, γιατί δεν ενεργοποιείται η σχετική ρήτρα της συμφωνίας αναφορικά με τη μη τήρηση των συμφωνηθέντων;
Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης (λήγει το 2026) το Ελληνικό Δημόσιο είχε δικαίωμα...
Η διαχείριση της Hochtief στο αεροδρόμιο με τις υψηλές χρεώσεις ζημίωσε τον ελληνικό τουρισμό, όπως παραδέχονται στην αγορά και στην κυβέρνηση. Τώρα ο κ. Χατζηδάκης πανηγυρίζει που φεύγει με μεγάλα κέρδη και αφήνει το ΤΑΙΠΕΔ στα κρύα του λουτρού.
Δημοκρατία