Άπιαστο όνειρο η αποταμίευση!
Τις συνέπειες της κρίσης στα ελληνικά νοικοκυριά, καταγράφει η πανελλήνια έρευνα της Focus Bari "Recession Study"...
Κατά 30% και πλέον σε σχέση με το 2009 έχει μειωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης, το μηνιαίο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών...
Για σημαντική μερίδα του κοινού (30%) η μείωση του οικογενειακού μηνιαίου εισοδήματος σε σχέση με το 2009 είναι μεγαλύτερη από... 50%...
Ταυτόχρονα ένας στους τέσσερις Έλληνες (26,7%) δηλώνει ότι στα τελευταία 4 χρόνια κάποιο μέλος της οικογένειάς του έχει χάσει τη δουλειά του, ενώ μία στις 15 οικογένειες υποχρεώθηκε λόγω οικονομικών συνθηκών να αλλάξει κατοικία (5,7%).
Αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς
Η μείωση δαπανών στα νοικοκυριά, προκειμένου να ανταπεξέλθουν, αφορά τόσο στα καθημερινά μικροέξοδα, όσο και στις μεγαλύτερες αγορές.
Οι τομείς στους οποίους έγιναν οι μεγαλύτερες περικοπές εξόδων (δηλαδή οι τομείς που το κοινό δηλώνει ότι λόγω της κρίσης έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό ή έχει κόψει τελείως την κατανάλωση προϊόντων/υπηρεσιών) είναι η ένδυση και η υπόδηση (70,2%), οι αγορές για το σπίτι και τα έξοδα συντήρησής του (70,4%), η ψυχαγωγία (70,2%), τα καθημερινά μικροέξοδα, (69,5%), τα ταξίδια και οι διακοπές (65,9%) και τα έξοδα μετακίνησης (61,9%). Τα είδη διατροφής έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το 25,4% των πολιτών.
Παράλληλα ο καταναλωτής έχει εστιάσει πλέον την προσοχή του "μόνο στα απαραίτητα", όπως δηλώνει ο ίδιος, μετά από προσεκτική "επαναξέταση αναγκών".
Η "αναζήτηση εναλλακτικών" πριν την αγορά ενός προϊόντος παραμένει βασική παράμετρος στην καταναλωτική του συμπεριφορά, ενώ (σε σχέση με 3 χρόνια πριν( πολλοί περισσότεροι δηλώνουν στροφή προς τα private labels και την εκμετάλλευση εκπτώσεων και προσφορών στα επώνυμα προϊόντα.
Αποταμίευση; Last year...
Λόγω της κρίσης, η δυνατότητα αποταμίευσης των Ελλήνων φθίνει σταθερά από το 2010 φτάνοντας στο αποτέλεσμα να αποταμιεύει σήμερα μόνο ένας στους επτά (14,1%) συμπολίτες μας.
Τέλος, Το αισιόδοξο εύρημα της έρευνας, είναι ότι το κοινό που δηλώνει "πολύ αγχωμένο" εξαιτίας της κρίσης και των συνεπειών της σε σχέση με έναν χρόνο πριν, καταγράφεται σταδιακά μειούμενο, αν και πρόκειται ακόμα για ένα μεγάλο ποσοστό κοινού (40%), το οποίο μάλιστα αφορά κυρίως τις μεγαλύτερες ηλικίες.
H πανελλήνια ετήσια έρευνα της Focus Bari έγινε με δείγμα 11.000 ατόμων και πήραν μέρος πολίτες από 18-70 ετών
Focus.gr
Ταυτόχρονα ένας στους τέσσερις Έλληνες (26,7%) δηλώνει ότι στα τελευταία 4 χρόνια κάποιο μέλος της οικογένειάς του έχει χάσει τη δουλειά του, ενώ μία στις 15 οικογένειες υποχρεώθηκε λόγω οικονομικών συνθηκών να αλλάξει κατοικία (5,7%).
Αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς
Η μείωση δαπανών στα νοικοκυριά, προκειμένου να ανταπεξέλθουν, αφορά τόσο στα καθημερινά μικροέξοδα, όσο και στις μεγαλύτερες αγορές.
Οι τομείς στους οποίους έγιναν οι μεγαλύτερες περικοπές εξόδων (δηλαδή οι τομείς που το κοινό δηλώνει ότι λόγω της κρίσης έχει περιορίσει σε μεγάλο βαθμό ή έχει κόψει τελείως την κατανάλωση προϊόντων/υπηρεσιών) είναι η ένδυση και η υπόδηση (70,2%), οι αγορές για το σπίτι και τα έξοδα συντήρησής του (70,4%), η ψυχαγωγία (70,2%), τα καθημερινά μικροέξοδα, (69,5%), τα ταξίδια και οι διακοπές (65,9%) και τα έξοδα μετακίνησης (61,9%). Τα είδη διατροφής έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το 25,4% των πολιτών.
Παράλληλα ο καταναλωτής έχει εστιάσει πλέον την προσοχή του "μόνο στα απαραίτητα", όπως δηλώνει ο ίδιος, μετά από προσεκτική "επαναξέταση αναγκών".
Η "αναζήτηση εναλλακτικών" πριν την αγορά ενός προϊόντος παραμένει βασική παράμετρος στην καταναλωτική του συμπεριφορά, ενώ (σε σχέση με 3 χρόνια πριν( πολλοί περισσότεροι δηλώνουν στροφή προς τα private labels και την εκμετάλλευση εκπτώσεων και προσφορών στα επώνυμα προϊόντα.
Αποταμίευση; Last year...
Λόγω της κρίσης, η δυνατότητα αποταμίευσης των Ελλήνων φθίνει σταθερά από το 2010 φτάνοντας στο αποτέλεσμα να αποταμιεύει σήμερα μόνο ένας στους επτά (14,1%) συμπολίτες μας.
Τέλος, Το αισιόδοξο εύρημα της έρευνας, είναι ότι το κοινό που δηλώνει "πολύ αγχωμένο" εξαιτίας της κρίσης και των συνεπειών της σε σχέση με έναν χρόνο πριν, καταγράφεται σταδιακά μειούμενο, αν και πρόκειται ακόμα για ένα μεγάλο ποσοστό κοινού (40%), το οποίο μάλιστα αφορά κυρίως τις μεγαλύτερες ηλικίες.
H πανελλήνια ετήσια έρευνα της Focus Bari έγινε με δείγμα 11.000 ατόμων και πήραν μέρος πολίτες από 18-70 ετών
Focus.gr