Πιστεύω ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος έχει και προσωπική ευθύνη, πέραν των επιλογών της κυβέρνησης».
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενη στις δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν παράνομες τις απεργίες των διοικητικών υπαλλήλων, τονίζει: «Παράνομη απεργία κρίνεται όποια απεργία έχει προβλήματα τυπικά ως προς την προκήρυξή της. Η απεργία, όμως, δεν κρίθηκε καταχρηστική, που σημαίνει ότι δεν θίγονται οι όροι και λόγοι της απεργίας. Αυτό αντιμετωπίζεται με νέα απεργία, στην οποία βρίσκονται οι διοικητικοί υπάλληλοι, συμμορφωνόμενοι προς τους όρους, που έθεσαν τα δικαστήρια».
Αναφορικά με το γεγονός ότι οι πρωτοετείς φοιτητές 11 εβδομάδες τώρα δεν μπορούν να εγγραφούν στα πανεπιστήμια, η κ. Φωτίου σημεώνει: «Πρέπει να πούμε στους πρωτοετείς ότι, αν δεν πάρει πίσω ο υπουργός αυτό το καταστροφικό μέτρο, θα μπουν σε πανεπιστήμια στα οποία δεν θα μπορούν να κάνουν τα μαθήματά τους. Όταν ολόκληρα τμήματα δεν θα έχουν ούτε έναν διοικητικό, για να τους εγγράψει. Το πρόβλημα είναι πολύ πιο σοβαρό από το αν θα εγγραφούν ή όχι μέσα σε 10 ή 20 ημέρες τα παιδιά. Οι άνθρωποι αυτοί απεργούν 70 ημέρες, τους συμπαρίστανται οι διοικήσεις και οι πανεπιστημιακοί. Η κυβέρνηση θέλει να καταστρέψει το δημόσιο πανεπιστήμιο, για να ανοίξουν κολέγια».
Ολόκληρη η συνέντευξη της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Θεανώς Φωτίου, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έχει, ως εξής:
ΕΡ: Κυρία Φωτίου, τι γίνεται με τα πανεπιστήμια; Θα έλεγα ότι υπάρχει αδιέξοδο πλέον. Η απεργία των διοικητικών συνεχίζεται, σύγκλητοι παραιτούνται, δικαστικές αποφάσεις δεν εφαρμόζονται. Πώς θα αρθεί το αδιέξοδο αυτό;
ΑΠ: Εγώ δεν ξέρω να υπάρχουν αδιέξοδα στις δημοκρατίες. Είναι ένα αδιέξοδο που έχει δημιουργήσει αποκλειστικά ο κ. Αρβανιτόπουλος με εξαιρετικά αντιεπιστημονικές, αδιαφανείς και λάθος διαδικασίες σε όλα τα επίπεδα. Αδιέξοδο που μπορεί έστω και την τελευταία στιγμή να λυθεί δια της παραιτήσεώς του.
ΕΡ: Ζητάτε την παραίτηση του κ. Αρβανιτόπουλου, λοιπόν;
ΑΠ: Εγώ είμαι μία απλή βουλευτής, αλλά πιστεύω ότι ο κ. Αρβανιτόπουλος έχει και προσωπική ευθύνη, πέραν των επιλογών της κυβέρνησης. Όταν συζήτησε για τη διαθεσιμότητα των εργαζομένων στα ΑΕΙ, τη συζήτησε κατ΄αρχήν αιφνιδίως μέσα στο καλοκαίρι και, ενώ στη σύσκεψη του Απριλίου, όπου εξετάστηκαν οι μνημονιακές υποχρεώσεις, τα πανεπιστήμια είχαν εξαιρεθεί. Άρα, να κατανοήσω ότι ήθελε να δείξει έναν υπερβάλλοντα ζήλο σε αυτή την ιστορία και να προσφέρει και αυτός το μεγάλο του οβολό στην ιστορία των διαθεσιμοτήτων. Ζήτησε τότε από τα πανεπιστήμια να αξιολογήσουν τις δομές με ένα συγκεκριμένο σύστημα και να αξιολογήσουν το προσωπικό τους, για να βρεθούν τυχόν πλεονάζουσες δομές ή πλεονάζοντες υπάλληλοι. Τα πανεπιστήμια έκαναν την αξιολόγηση που τους ζήτησε με τα κριτήρια, που τους ζήτησε. Και βρήκαν ότι όχι μόνο δεν περίσσευε προσωπικό, αλλά τους έλειπε. Κι αυτό ήταν φυσικό, γιατί, τα τελευταία χρόνια, έχουν εγκαταλείψει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τα ιδρύματα πάρα πολλοί εργαζόμενοι και διδάσκοντες. Αντ΄ αυτού, ο κ. Αρβανιτόπουλος έβγαλε αυθαιρέτως το νούμερο 1349 ότι έπρεπε να βγουν σε διαθεσιμότητα και προσπάθησε να το επιβάλει με κάθε τρόπο. Απο εκεί και πέρα, αρχίζει μία σειρά αντιδημοκρατικών ενεργειών του υπουργού, οι οποίες δεν συνάδουν με το ακαδημαϊκό του προφίλ, αλλά και με το προφίλ του υπουργού Παιδείας. Ο υπουργός ζητάει να απογραφούν από μόνοι τους οι υπάλληλοι σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, χωρίς να έχουν πρόσβαση στους προσωπικούς, τους υπηρεσιακούς τους φακέλους. Ο υπηρεσιακός φάκελος έχει εξαιρετικα ειδικές πληροφορίες που όσοι έχουν περάσει από τη δημόσια διοίκηση, ξέρει ότι ουδείς μπορεί να επαναφέρει τις πληροφορίες αυτές στη μνήμη του μόνος του. Ζητάει, λοιπόν, να προβούν οι απεργούντες σε παράνομες ενέργειες που δεν έχουν πρόσβαση στους ατομικούς τους φακέλους. Του λέμε ότι αυτό είναι παράνομο, αλλά κωφεύει.
ΕΡ: Σήμερα, υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν παράνομες τις απεργίες των διοικητικών...
ΑΠ: Παράνομη απεργία κρίνεται όποια απεργία έχει προβλήματα τυπικά ως προς την προκήρυξή της. Η απεργία δεν κρίθηκε, όμως, καταχρηστική, που σημαίνει ότι δεν θίγονται οι όροι και λόγοι της απεργίας.
Αυτό αντιμετωπίζεται με νέα απεργία, στην οποία βρίσκονται οι διοικητικοί υπάλληλοι, συμμορφωνόμενοι προς τους όρους που έθεσαν τα δικαστήρια.
ΕΡ: Άρα, θα συνεχιστούν κανονικά οι κινητοποιήσεις;
ΑΠ: Το πρόβλημα είναι πολύ πιο σύνθετο. Δεν είναι οι κινητοποιήσεις απλά. Βλέπετε ότι πανεπιστήμια που λειτουργούσαν, διότι φαντάστηκαν ότι ο υπουργός θα έδειχνε κατανόηση στα αδιάσειστα κριτήρια και αποδείξεις που του προσέφεραν όλα τα ιδρύματα. Αντ΄ αυτού, έχουμε τη σκλήρυνση του υπουργού, ο οποίος προβαίνει και σε δίωξη φρονήματος. Δηλαδή, εναντίον όσων υπαλλήλων είχαν την αξιοπρέπεια να μην απογραφούν με ψευδή στοιχεία. Σήμερα, οι κατάλογοι που ανακοινώνει ο υπουργός, είναι τελείως έωλοι, προσβάλλονται ανα πάσα στιγμή, γιατί είναι λάθος. Και όχι μόνον αυτό. Ολόκληρα τμήματα μένουν, χωρίς καμία υπηρεσία. Πώς να λειτουργήσουν τα πανεπιστημιακά τμήματα, όταν φεύγει το 50% του προσωπικού τους;
ΕΡ: Υπάρχουν, όμως και οι πρωτοετείς φοιτητές, που 11 εβδομάδες τώρα δεν μπορούν να εγγραφούν...
ΑΠ: Πρέπει να πούμε στους πρωτοετείς ότι, αν δεν πάρει πίσω ο υπουργός αυτό το καταστροφικό μέτρο, θα μπουν σε πανεπιστήμια στα οποία δεν θα μπορούν να κάνουν τα μαθήματά τους. Όταν ολόκληρα τμήματα δεν θα έχουν ούτε έναν διοικητικό, για να τους εγγράψει. Ο παραλογισμός δεν μπορεί να περάσει. Ο υπουργός σχεδιάζει να χτυπήσει τα δημόσια πανεπιστήμια με αυτόν τον τρόπο; Οι άνθρωποι αυτοί απεργούν 70 ημέρες, τους συμπαρίστανται οι διοικήσεις και οι πανεπιστημιακοί. Η κυβέρνηση θέλει να καταστρέψει το δημόσιο πανεπιστήμιο, για να ανοίξουν κολέγια. Το πρόβλημα είναι πολύ πιο σοβαρό από το αν θα εγγραφούν ή όχι, μέσα σε 10 ή 20 ημέρες τα παιδιά τους. Τα παιδιά θα εγγραφούν. Αλλά, αν μπουν σε πανεπιστήμια, που δεν υπάρχουν, τότε η ζημιά είναι τεράστια γιατί τα πτυχία, που θα πάρουν, δεν θα είναι εντάξει.(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)