Στον τελευταίο σταθμό της επέκτασης προς Πειραιά στο Δημοτικό Θέατρο έφτασε ο μετροπόντικας, με αποτέλεσμα να απομένουν λιγότερα από 200 μέτρα για να ολοκληρωθεί η υπόγεια διάνοιξη της γραμμής.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, η επέκταση θα δοθεί τμηματικά, το 2019
οι πρώτοι σταθμοί, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια και το υπόλοιπο Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο στο τέλος του 2020 ή στις αρχές του 2021.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους της «Αττικό Μετρό» τα βασικά προβλήματα που προέκυψαν κατά την κατασκευή, τα οποία ως επί το πλείστον εντοπίζονται στον σταθμό του Πειραιά έχουν πλέον αντιμετωπιστεί.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 55 λεπτά.
Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται, επίσης, να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Να σημειωθεί ότι ο μετροπόντικας πέρασε από τον χώρο που θα γίνει ο σταθμός του Πειραιά χωρίς να έχει προηγηθεί η κατασκευή του και για τον λόγο αυτό η σήραγγα στο σημείο αυτό θα κατεδαφιστεί, όπως έχει γίνει στο παρελθόν στον σταθμό Αγίας Παρασκευής.