Ο Γιάννης Μίχας με δήλωση του -αφού έλαβε γνώση της πορισματικής αναφοράς του ΣΔΟΕ - απαντάει στο δημοσίευμα της εφημερίδας «το Βήμα» ( 26 Μαρτίου) και στα δημοσιεύματα και σχόλια που βγήκαν στο διαδίκτυο γύρω από την εμπλοκή του ονόματος του στο σκάνδαλο των υποβρυχίων:


«Επί σειρά εβδομάδων γνωστοί και άγνωστοι εκπρόσωποι της λούμπεν δημοσιογραφίας, που λυμαίνονται το διαδίκτυο και ορισμένα περιθωριακά ηλεκτρονικά μέσα, αναπαράγουν συκοφαντικά μυθεύματα περί δήθεν εμπλοκής μου στο διερευνώμενο από την ελληνική δικαιοσύνη «σκάνδαλο των υποβρυχίων».
Την τελευταία εβδομάδα στο παιχνίδι των σκοτεινών παραπολιτικών κέντρων μπήκαν περιέργως (;) έντυπα και εφημερίδες, μεταξύ των οποίων και μια έγκριτη κυριακάτικη, που εμφανίζουν «ως ειδήσεις» ανώνυμες καταγγελίες σχετικές με το πρόσωπό μου και τους υποτιθέμενους ρόλους που είχα και οι οποίοι ερευνήθηκαν από ΣΔΟΕ.


Επειδή η λασπολογία αυτή ξεπερνάει τα όρια κάθε ανοχής και υπομονής ζήτησα μέσω της δικαιοσύνης και έλαβα μόλις χτες γνώση της πορισματικής αναφοράς του ΣΔΟΕ. Διαπίστωσα έτσι ότι στην τελευταία μόνο παράγραφο του συνόλου των 82 σελίδων του πορίσματος υπάρχει πράγματι μια και μοναδική αναφορά στο όνομά μου. Μόνο που η αναφορά αυτή δεν έχει καμία σχέση με τα μυθεύματα ούτε με τα δημοσιεύματα που με αφορούν.
Αφορά μόνο στο μισθό που έπαιρνα από τα «Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά» ως εργαζόμενος σε αυτά καθώς επίσης και στην άδεια μετ’ αποδοχών που είχα πάρει νομίμως από τα Ναυπηγεία κατά το διάστημα της θητείας μου ως αιρετού νομάρχη Πειραιά.
Εν παρόδω σημειώνω ότι για λόγους προσωπικής ευαισθησίας το Μάρτιο του 2010 ζήτησα τη διακοπή της. Αντιπαρερχόμενος δευτερεύουσας σημασίας ανακρίβειες και αναφορές σε ανώνυμες καταγγελίες της ως άνω παραγράφου της πορισματικής αναφοράς του ΣΔΟΕ, θεωρώ προφανές ότι ούτε η μισθοδοσία μου από τα Ναυπηγεία μπορεί να παρουσιαστεί ως «μίζα», ούτε μπορεί να έχει οποιαδήποτε λογική ή πραγματική συνάφεια με την προμήθεια των υποβρυχίων.
Όμως ο καλός μύλος της συκοφαντίας και της παραπληροφόρησης τα αλέθει όλα. Και οι «γνωστοί άγνωστοι» αγγειοπλάστες της κοινής γνώμης όλα μπορούν να τα φανταστούν και να τα κατασκευάσουν εκ του μη όντος, αρκεί να έχουν την ανάλογη φασίζουσα θέληση, νοσηρή διάθεση και πολιτική σκοπιμότητα. Σε κάθε πάντως περίπτωση, η μόνη σχέση μου με όλα αυτά είναι ίδια με τη σχέση που έχει ο Φάντης με το ρετσινόλαδο.


Δεν έχω την παραμικρή ανάμειξη με τη συγκεκριμένη υπόθεση. Δεν υπήρξα ποτέ μέλος οποιασδήποτε επιτροπής για την αγορά των υποβρυχίων.
Από το Δ.Σ. του Σωματείου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχω αποχωρήσει από το 1996. Ουδέποτε υπήρξα μέλος οποιουδήποτε Δ.Σ. της εταιρίας των Ελληνικών Ναυπηγείων ή άλλης θυγατρικής της.
Δηλώνω σοκαρισμένος, εξοργισμένος και αηδιασμένος από την νοοτροπία και ιδεολογία όσων δεν διστάζουν να σπιλώνουν υπολήψεις στο όνομα ποιος ξέρει ποιάς επιδίωξης. Αναρωτιέμαι πως μπορεί ένας πολίτης να προστατεύσει τον εαυτό του, την υπόληψή του, την οικογένειά του από τέτοιου είδους αήθεις επιθέσεις και εν τέλει από την τρομοκρατία που παραβιάζει κάθε δημοσιογραφική δεοντολογία και κάθε έννοια θεσμών και δημοκρατίας.
Το ελάχιστο που μπορώ να κάνω είναι να μην ανεχθώ άλλα «υποβρύχια» κόλπα με το όνομά μου. Υποθέτω ότι στόχο τους έχουν την ηθική και πολιτική μου υπόσταση, τη διαβολή του πολιτικού φορέα στον οποίο ανήκω και τη μείωση του κύρους του Πρωθυπουργού της χώρας ως «υπασπιστή» του οποίου με εμφανίζουν τα δημοσιεύματα στα οποία αναφέρομαι.
Τον λόγο έχει πλέον ο δικηγόρος μου, ο οποίος έχει επιληφθεί της κατάθεσης αγωγών, μηνυτήριων αναφορών και λήψης ασφαλιστικών μέτρων για την προστασία της προσωπικότητας και της οικογενείας μου από τις αθλιότητες που στρέφονται εναντίον μου όπως και εναντίον της νοημοσύνης των πολιτών».
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Τα υποβρύχια κατάπιαν €150 εκατ.


Ρεπορτάζ: Γιάννας Παπαδάκου εφημερίδα «Το Βήμα» 26/03/2011


Οι εισαγγελείς κάλεσαν για κατάθεση μέλη της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Σοκάρει η αναφορά του πορίσματος στους συνδικαλιστές Γ. Κοντάκη, Στ. Μαρκάτο καιΙ. Μίχα. «Σημειώνουμε» επισημαίνεται «ότι κατά τον έλεγχο που διενεργήσαμε σταΝαυπηγεία (ΕΝΑΕ) διαπιστώθηκε ότι ο κ.Κοντάκης ήταν κατά το κρίσιμο διάστημα πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στην ΕΝΑΕ, ενώ στη διοίκηση ήταν και οι κκ. Ι.Μίχας και Στ.Μαρκάτος.
Σύμφωνα με τα έγγραφα-καταγγελίες που απεστάλησαν στην υπηρεσία μας, οι Μίχας και Μαρκάτος από τα έτη 1.1.2007 ως τις 31.12.2010 ήταν νομάρχης και αντινομάρχης Πειραιά, πλην όμως πληρώνονταν από τα ΕΝΑΕ...Και οι τρεις καταγγέλλεται ότι μετείχαν στις διαπραγματεύσεις και εκφράζονταν ευνοϊκά υπέρ των γερμανικών εταιρειών...» . Και οι τρεις εκλήθησαν ως ύποπτοι για ανωμοτί εξηγήσεις από τις εισαγγελείς κυρίες Πόπη Παπανδρέου και Ευγενία Κυβέλου που διερευνούν την υπόθεση.


Επίσης λογαριασμός του αξιωματικού του Ναυτικού Πάνου Στάμου στην τράπεζα Royal Βank of Scotland στην Ελλάδα φαίνεται να έχει δεχθεί για το έτος 1999 ποσό 3.320.000 δρχ. από την εταιρεία Μarine and Ιndustrial Εnterprises, συμφερόντων του επιχειρηματία Ματαντού, του προμηθευτή δηλαδή των υποβρυχίων. Από έλεγχο της φορολογικής του δήλωσης, επισημαίνουν οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ, εμφανίζεται να αγοράζει ακίνητο αξίας 155.137.014 δρχ. και να καλύπτεται το ποσό αυτό από δάνεια ή δωρεές.


Η κυρίαρχη επισήμανση του πορίσματος είναι ότι υπάρχει «εμπλοκή της εταιρείας που αντιπροσωπεύει τους γερμανούς προμηθευτές (της εταιρείας του Μιχάλη Ματαντού ΜΙΕ, με έδρα τον Πειραιά) με τα Ελληνικά Ναυπηγεία (ΗDW) αλλά και με εκείνους τους παράγοντες από το υπουργείο Αμυνας που έπρεπε να ελέγχουν την πρόοδο και την υλοποίηση των συμβάσεων».
Δώδεκα εταιρείες συμφερόντων του επιχειρηματία Μιχάλη Ματαντού έχουν εντοπίσει οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ.
Οπως επισημαίνεται στο πόρισμα, ο επιχειρηματίας ως το 2003 ήταν διαχειριστής της ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ, ο δε Αντώνης Χάγιας ήταν υπάλληλος από το 1997 στην αρχική εταιρεία Μarine Ιndustrial. Ο Αλέξανδρος Παπαντωνίου, ο άλλος διαχειριστής, αγόρασε στη συνέχεια ολόκληρη την εταιρεία από το πρώην αφεντικό τους. Η ελληνική ΜΙΕ για το 2004-2005 και το 2006 συναλλάσσεται με την κυπριακή ΜΙΕ Εurope LΤD και οι συναλλαγές ανέρχονται στο ποσό των 3.600.000 ευρώ.


Εν τω μεταξύ παρατηρείται ότι σε όλα τα τιμολόγια πληρωμών του υπουργείου Αμυνας και κυρίως σε έγγραφο που υπογράφεται από τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή του ΥΠΕΘΑ Αντώνη Κάντα υπάρχει κοινοποίηση προς την εταιρεία ΜΙΕ και τον Αντώνη Χάγια.


Οπως επισημαίνεται στην πρώτη σελίδα του πορίσματος, το κόστος κατασκευής των υποβρυχίων (βασική τιμή της κύριας σύμβασης) προσδιορίστηκε στο ποσό του 1.385.277.117 ευρώ. Υπεγράφη στις 15 Φεβρουαρίου 2000 από τους Ι. Σμπώκο (γενικό διευθυντή Εξοπλισμών) και Σωτ.Εμμανουήλ (εκπρόσωπο των Ναυπηγείων).
Καταγράφεται επίσης ότι η σύμβαση υπ΄ αριθμ. Υ2341 μεταξύ Ελληνικών Ναυπηγείων και Ferrostaal υπογράφεται μεταξύ του Σωτ. Εμμανουήλ και του προέδρου του ΔΣ της ΗDW Dirk Rathjens αλλά και του Ηanfried Ηaun, μέλους του ΔΣ της Ferrostaal. Ο τελευταίος είχε προφυλακιστεί επί έξι μήνες από την Εισαγγελία του Μονάχου στο πλαίσιο της έρευνας που διενεργείται εκεί και μίλησε αργότερα στην απολογία του για «πληρωμές» και σε τρίτους στη χώρα μας για να πάρουν τα έργα τα Ναυπηγεία.
Σχετικά με τις τροποποιητικές συμβάσεις, που υπογράφονται στη συνέχεια και από τον πρώην γενικό γραμματέα του ΥΠΕΘΑ Σπ.Τραυλό, παρατηρείται από το ΣΔΟΕ ότι οι τροποποιήσεις έχουν αναγραφεί χειρόγραφα στην κύρια σύμβαση, ενώ οι αλλαγές στην αρχική αξία της σύμβασης δεν συνοδεύονται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

 
Top