Στην Αθήνα και στον Πειραιά -όπως και στις Βρυξέλλες- σκοπεύουν να εγκαταστήσουν θυγατρικές οι κυριότεροι ασφαλιστικοί μεσάζοντες. Τα χρονικά περιθώρια πλέον στενεύουν, καθώς θα πρέπει να προετοιμαστούν για το ενδεχόμενο να υπάρξει το «σκληρό» Brexit, σύμφωνα με παράγοντα της εν λόγω αγοράς.

Η Lloyd’s εγκαθιστά στις Βρυξέλλες μια θυγατρική της η οποία θα δραστηριοποιείται στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Η δραστηριότητα της θυγατρικής της λονδρέζικης  ασφαλιστικής σχεδιάζεται να αρχίσει τον Ιανουάριο του 2019.

Πολλές άλλες μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες, όπως η AIG και η Aviva, εγκαθιδρύουν παράλληλα θυγατρικές ή ετοιμάζουν νέες εγκαταστάσεις σε αστικά κέντρα όπως είναι το Λουξεμβούργο ή το Δουβλίνο, για το ενδεχόμενο η Βρετανία να χάσει την πρόσβαση στην ενιαία αγορά της ΕΕ μετά το την έξοδό της.

Πάντως οι μεσίτες ασφαλειών γενικά δεν έχουν βιαστεί να ιδρύσουν τέτοιες θυγατρικές, σύμφωνα με πηγές από το Ηνωμένο Βασίλειο που γνωρίζουν πολύ καλά τον κλάδο.

Η πιθανότητα για «σκληρό» Brexit

Όμως, «σε αυτό το πολύ προχωρημένο στάδιο του παιγνιδιού, θα ήταν ανόητο να αγνοηθεί η πολύ πραγματική πιθανότητα να μην υπάρξει συμφωνία για το ΗΒ», σημείωσε ο Κρίστοφερ Κροφτ, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Ασφαλιστών και Διεθνών Μεσιτών Ασφαλειών του Λονδίνου (London Insurance and International Brokers Association, LIIBA), στο δελτίο Τύπου που δόθηκε στη δημοσιότητα ταυτόχρονα με την έκθεσή της για το πρώτο εξάμηνο.

«Για αυτόν τον λόγο, ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να λάβουν μέτρα για αυτό το σενάριο τώρα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η LIIBA συζητά με τη βελγική κυβέρνηση και με ρυθμιστικούς φορείς για να βοηθήσει τις ασφαλιστικές εταιρίες οι οποίες θα προτιμούσαν τις Βρυξέλλες ως την έδρα των θυγατρικών τους που θα δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, εξήγησε ο κ. Κροφτ. «Η LIIBA θα συνεχίσει επίσης την πιο ενδελεχή εξερεύνηση του εάν και κατά πόσον η Αθήνα ή ο Πειραιάς θα μπορούσαν να αποδειχθούν μια βιώσιμη εναλλακτική τοποθεσία», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Αρκετές εταιρείες-μέλη της LIIBA διαθέτουν ήδη γραφεία στο λιμάνι του Πειραιά. Η ένωση εκπροσωπεί μεσάζοντες και ασφαλιστές στους οποίους αναλογεί το ένα τρίτο των ασφαλίσεων των θαλάσσιων μεταφορές, εξήγησε ο κ. Κροφτ στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
 
Top