Με πάνω από 100 κενά εκπαιδευτικών ξεκίνησε η σχολική χρονιά στον Πειραιά, όπως αποκαλύπτει η ΕΛΜΕ Πειραιά, τονίζοντας ότι η κανονικότητα που ευαγγελίζονται η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, είναι αυτή «των κενών, της αδιοριστίας και των περικοπών. Η εικόνα είναι αμείλικτη, παρά τις θριαμβολογίες του υπουργού, παρά τις "φιλότιμες" (ομολογουμένως) προσπάθειες του υπουργείου και της ΔΙΔΕ Πειραιά να κρύψουν τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, συνέπεια της διαχρονικής πολιτικής των περικοπών στην εκπαίδευση και της παρούσας και των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΜΕ Πειραιά, στην Α’ Πειραιά λείπουν 122 καθηγητές, από τα ΣΜΑΕ λείπουν περίπου 48 καθηγητές, από τα Κύθηρα περίπου 5 καθηγητές, ενώ στην Β’ Πειραιά και τον Αργοσαρωνικό λείπουν 43 καθηγητές.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά:
«Η λέξη "κανονικότητα" είναι το τελευταίο διάστημα άλλη μια λέξη που δεινοπαθεί στα χείλη κυβερνητικών παραγόντων που προσπαθούν να πείσουν ότι τα μνημόνια τελείωσαν και ότι η χώρα επιστρέφει στην …κανονικότητα. Αυτήν ακριβώς τη λέξη χρησιμοποίησε και ο υπουργός Παιδείας, αναφερόμενος στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, προσπαθώντας να πείσει ότι κάθε φέτος και καλύτερα…
"Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η υποχρέωση της Πολιτείας να ανοίξουν όλα τα σχολεία χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικούς υλοποιείται στο ακέραιο. Μετά από εντατική και συστηματική προετοιμασία των υπηρεσιών του υπουργείου, η κανονικότητα στη δημόσια εκπαίδευση είναι γεγονός που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση" (δηλώσεις του υπουργού για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς).
Και εμείς απαντάμε ότι το μόνο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι η κανονικότητα των κενών στα σχολεία, της αδιοριστίας, των ελλείψεων σε υλικοτεχνική υποδομή. Πιο συγκεκριμένα, τα κενά στον Πειραιά (μετά τις fast-track τοποθετήσεις συναδέλφων που βρίσκονταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και μετά και την Α΄ φάση των προσλήψεων αναπληρωτών και υπολογίζοντας τα πλεονάσματα σε ώρες, όπου αυτά υπάρχουν και όπως αποτυπώνονται στον πίνακα της ΔΙΔΕ στις 11 Σεπτέμβρη) έχουν ως εξής:
  • 994 ώρες στα ΣΜΕΑΕ (αν διαιρέσουμε με το 21, περίπου 48 καθηγητές)
  • 100 ώρες στα Κύθηρα (αν διαιρέσουμε με το 21 περίπου 5 καθηγητές)
  • 906 Ώρες στη Β' Πειραιά - Αργοσαρωνικός (αν διαιρέσουμε με το 21 περίπου 43 καθηγητές)
  • 2.551 ώρες στην Α' Πειραιά (αν διαιρέσουμε με το 21 περίπου 122 καθηγητές)
Αν από τον παραπάνω αριθμό αφαιρέσουμε το σύνολο των αποσπασμένων εκπαιδευτικών που περιμένουν να τοποθετηθούν σε λειτουργικά κενά του Πειραιά και τους εκπαιδευτικούς που παραμένουν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, τότε προκύπτει πως από τον Πειραιά λείπουν συνολικά: 110 - 120 καθηγητές!
Δηλαδή, ακόμα και ... χτες να είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία των τοποθετήσεων, οι χαμένες διδακτικές ώρες θα εξακολουθούν να είναι χιλιάδες. Ιδιαίτερα σε φιλολόγους και μαθηματικούς στις ειδικότητες των οποίων, δεν έγινε καμία πρόσληψη αναπληρωτή στην Α' φάση (όπως και φυσικούς, χημικούς)!
Αυτή, λοιπόν, είναι για άλλη μια χρονιά η κανονικότητα που ευαγγελίζονται. Η κανονικότητα, δηλαδή, των κενών, της αδιοριστίας και των περικοπών. Η εικόνα είναι αμείλικτη, παρά τις θριαμβολογίες του υπουργού, παρά τις “φιλότιμες” (ομολογουμένως) προσπάθειες του υπουργείου και της ΔΙΔΕ Πειραιά να κρύψουν τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, συνέπεια της διαχρονικής πολιτικής των περικοπών στην εκπαίδευση και της παρούσας και των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ. Αυτή τη στρατηγική εξυπηρετούν, για παράδειγμα:
  • Το στοίβαγμα τουλάχιστον 25 μαθητών στην τάξη, σε ορισμένες περιπτώσεις και 27 και 28 μαθητών, αφού όπως χαρακτηριστικά δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου στην παράσταση διαμαρτυρίας ΟΛΜΕ - ΕΛΜΕ την Τετάρτη 12/9 "το 28άρι τμήμα δεν σπάει"!
  • Η περικοπή ωρών ή και η κατάργηση μαθημάτων.
  • Η κάλυψη των κενών όπως-όπως, με Β΄ και Γ΄ αναθέσεις ή ακόμα και με τη μετακίνηση καθηγητών Γενικής Αγωγής στην Ειδική Αγωγή.
  • Οι ηλεκτρονικές εγγραφές και το μοίρασμα των μαθητών στα σχολεία όχι με χωροταξικά κριτήρια, αλλά με γνώμονα πώς θα μειωθούν τμήματα και θα εξοικονομηθεί προσωπικό (θυμίζουμε χαρακτηριστικά την ευθύνη της ΔΙΔΕ Πειραιά στη μείωση των τμημάτων στα Λύκεια του Κορυδαλλού).
  • Η κατάργηση επί της ουσίας της δυνατότητας ενός μαθητή να μετεγγραφεί, αφού αυτή μπορεί μόνο να εγκριθεί στα υπάρχοντα τμήματα (είναι χαρακτηριστικό ότι ήταν ελάχιστες οι μετεγγραφές που εγκρίθηκαν στον Πειραιά).
  • Τα εμπόδια στην εγγραφή εργαζόμενων ανήλικων μαθητών στα Εσπερινά Σχολεία.
  • Το πετσόκομμα των χαρακτηριζόμενων από το υπουργείο "ολιγομελών τμημάτων" στα ΕΠΑΛ, παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις Γαβρόγλου στον αγιασμό στο 1ο ΕΠΑΛ Αγίων Αναργύρων ότι δίνουν έμφαση και ως κυβέρνηση και ως υπουργείο στα ΕΠΑΛ.
Είναι ενδεικτικό ότι από τα στοιχεία που έχει συλλέξει έως τώρα η ΕΛΜΕ, 16 τμήματα στα ΕΠΑΛ του Πειραιά δεν έχουν πάρει έγκριση για να λειτουργήσουν!
Κι ενώ δεν υπάρχουν καθηγητές στα σχολεία, οι μαθητές στοιβάζονται σε ακατάλληλα κτήρια, χωρίς την υποτυπώδη υλικοτεχνική υποδομή, το υπουργείο περί άλλα τυρβάζει (πότε θα ξυπνούν οι μαθητές από του χρόνου), προσπαθώντας να αποπροσανατολίσει την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Άλλωστε, στα παραμύθια περί επιστροφής στην κανονικότητα ταιριάζουν και οι συζητήσεις περί ύπνου.
Την "κανονικότητά" τους, τους την επιστρέφουμε. Εμείς απαιτούμε εδώ και τώρα:
  • Κάλυψη όλων των κενών άμεσα.
  • Μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, στη βάση των πραγματικών αναγκών των σχολείων.
  • Έως 20 μαθητές στην τάξη, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστηριακά μαθήματα.
Παλεύουμε, μαζί με το σωματείο μας, για το σχολείο των δικών μας αναγκών!».
 
Top