- Το Νηπιαγωγείο είναι το «πρώτο σχολείο του παιδιού», η πρώτη επαφή του παιδιού με ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης, ωστόσο δεν έχει αυστηρά δομημένο πρόγραμμα, πρακτικές και μεθόδους, όπως οι άλλες βαθμίδες της εκπαίδευση. Στο Νηπιαγωγείο ο τρόπος μάθησης είναι παιγνιώδης, αυθόρμητος, παιδοκεντρικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για τα παιδιά.
- Είναι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης και η πρώτη στη ζωή του παιδιού επαφή με τον θεσμό του σχολείου. Για τους λόγους αυτούς έχει σχεδόν αποφασιστικές για το μέλλον του επιπτώσεις. Πιο συγκεκριμένα καθορίζει εάν αυτή η πρώτη επαφή του νηπίου με το σχολείο θα ανοίξει έναν δίαυλο επικοινωνίας ή όχι, και άρα εάν το νήπιο θα αποκτήσει θετική ή αρνητική σχέση με τον σχολικό θεσμό.
- Το Νηπιαγωγείο έχει ομάδες μεικτών ηλικιών (νήπια 4-6). Η συνύπαρξη των νηπίων α΄και β΄ηλικίας (προνήπια) και οι μεικτές ομάδες που δημιουργούνται είναι πολύ σημαντικές για την κοινωνικοσυναισθηματική και την πνευματική/διανοητική ανάπτυξη των παιδιών αφού βελτιώνουν την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, μέσα σε « κλίμα προσδοκώμενης συνεργασίας ωφέλιμης τόσο για τα παιδιά όσο και για τους /τις Νηπιαγωγούς».
- Στο νηπιαγωγείο θεωρείται εξαιρετικά σημαντική η επιτυχής σύνδεση παιχνιδιού και μάθησης. Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να διερευνήσουν τον περιβάλλοντα χώρο, να πειραματιστούν, να αντιμετωπίσουν προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα επιλύσουν, να συνεργαστούν αλληλεπιδρώντας με άλλα μικρότερα παιδιά.
- Στο Νηπιαγωγείο η μάθηση πετυχαίνεται δια μέσου ομάδων εργασίας και της διαμόρφωσης του χώρου σε μαθησιακά κέντρα – γωνιές δραστηριοτήτων τα οποία είναι σχεδιασμένοι χώροι με τη δική τους θεματική και το δικό τους υλικό, που ανανεώνεται και εμπλουτίζεται. Εκεί τα παιδιά μπορούν να είναι μόνα τους ή σε μικρές ομάδες ή με τη συμμετοχή του/ της Νηπιαγωγού προκειμένου να κατευθύνουν τα ίδια τη μάθησή τους. Χρέος του νηπιαγωγείου να δημιουργήσει ένα ανοιχτό χώρο και πλαίσιο μάθησης μέσα στο οποίο κάθε παιδί θα μπορέσει να αναπτυχθεί ανάλογα με τις ηλικιακή και ατομική του ωρίμανση.
- Οι δραστηριότητες που αφορούν τις μαθησιακές περιοχές του Αναλυτικού προγράμματος αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν να λάβουν τη μορφή Σχεδίου Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων. Οι δραστηριότητες υλοποιούνται με βιωματικό τρόπο και με κέντρο το παιχνίδι
- Εξασφαλίζεται η σχολική ετοιμότητα και επιτυγχάνεται αβίαστα αφού με τη διετία επιτυγχάνονται οι στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος.
- Δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στους εκπαιδευτικούς για διερεύνηση μαθησιακών και κοινωνικοσυναισθηματικών δυσκολιών και όταν αυτές εντοπιστούν δίνεται η δυνατότητα (μόνο στα ΔΗΜΟΣΙΑ Νηπιαγωγεία) να υπάρξουν δομές για υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) ή με αναπηρία, όπως τα τμήματα ένταξης, η παράλληλη στήριξη και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
- «Η Προσχολική Εκπαίδευση θεωρείται ότι παρέχει σε παιδιά που εκκινούν από διαφορετικές πολιτισμικές, μορφωτικές και κοινωνικές αφετηρίες ερεθίσματα ικανά να τα βοηθήσουν στην προσωπική τους ανάπτυξη και ιδιαίτερα στην πορεία τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.»
Related Posts
- Νίκος Μανωλάκος: "Συμπεράσματα και Διδάγματα» απο τον …Πόλεμο του Ναγκόρνο – Καραμπάχ"16 Noε 2020undefined
Του Νικολάου Μανωλάκου *Ναγκόρνο – Καραμπάχ: Απλά μαθήματα πολεμικής οικονομίας….Η Αρμενία συνθηκολόγησε με το Αζερμπαϊτζάν, μετά από ένα ...Read more »
- Νικόλαος Μανωλάκος: Ο Στρατηγός με το καλό όνομα…που σέβεται το προσωπικό ενόπλων δυνάμεων!11 Σεπ 2020undefined
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΟΥ ΤΟ ΗΘΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ! Του Ηλία Προύφα Ότ...Read more »
- Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τον εμβολιασμό ενηλίκων από το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας και τον Δήμο Κορυδαλλού16 Οκτ 2018undefined
Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τον εμβολιασμό ενηλίκων από το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας και τον Δήμο Κορυδαλλού Ενημερωτική εκδήλωση...Read more »
- Διάλεξη για τη γήρανση και τον ψυχισμό του ατόμου από το Α’ ΚΑΠΗ Αγίου Ιωάννη Ρέντη16 Οκτ 2018undefined
Διάλεξη για τη γήρανση και τον ψυχισμό του ατόμου από το Α’ ΚΑΠΗ Αγίου Ιωάννη Ρέντη Διάλεξη για την Γ’ Ηλικία με θέμα: “το βιολογικό ρολόι και ο ψυχ...Read more »
- Κορυδαλλός: Υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής Κλειστού Κολυμβητηρίου και γηπέδων τένις11 Οκτ 2018undefined
Ξεκινά το μεγαλύτερο αθλητικό έργο- κόσμημα στον Δήμο Κορυδαλλού Υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής Κλειστού Κολυμβητηρίου και γηπέδων τένις &n...Read more »
- Τραγική η κατάσταση του Κέντρου Υγείας Σαλαμίνας11 Οκτ 2018undefined
Ερώτηση προς τον υπουργό Υγείας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Χρήστος Κατσώτης και Γιώργος Λαμπρούλης για τ...Read more »