«Οι συμπολίτες μου, με έχουν τιμήσει στο έπακρο και θέλω τούτη τη φορά, από άλλο μετερίζι, αυτό της τοπικής αυτοδιοίκησης να τους τιμήσω και να τους προσφέρω αυτά που πραγματικά αξίζουν…»

Συνέντευξη του δημοτικού συμβούλου, π. βουλευτή, Κανέλλου Λάλου στο Δημότη Ανταποκριτή


ΛΑΛΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΣ, ένα όνομα που στους πολίτες της Β’ Πειραιά είναι αρκετά οικείο μιας και έχει συνδεθεί με διαρκή προσφορά και αγωνιστικότητα, ένα όνομα με εμπειρία και γνώση, με μεράκι για δημιουργία.
Σήμερα, στο ξεκίνημα ενός δύσκολου αλλά καινοτόμου εγχειρήματος στην Τοπική αυτοδιοίκηση, όπως είναι το σχέδιο Καλλικράτης, επιθυμεί να ηγηθεί ενός ψηφοδελτίου νίκης στους ενοποιημένους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Είναι γεγονός ότι οι ενοποιημένοι δήμοι, ειδικά στο ξεκίνημα τους, έχουν ανάγκη από ανθρώπους με εμπειρία και γνώσεις, ανθρώπους που μπορούν να συνενώσουν και να οδηγήσουν τους δήμους σε αναπτυξιακή τροχιά.
Είναι η στιγμή που η εμπειρία και η γνώση πρέπει να είναι σε πρώτη προτεραιότητα για την επιλογή των προσώπων που θα ηγηθούν των ψηφοδελτίων. Χρειάζονται άνθρωποι που έχουν δοκιμαστεί.
Ο Κανέλλος Λάλος διεκδικεί να είναι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, η διεκδίκηση του στηρίζεται σε δυνατά επιχειρήματα, τα οποία και καταθέτει στη συνέντευξη που ακολουθεί.

Μια συνέντευξη-εξομολόγηση, μια κατάθεση ψυχής για το όραμα που έχει για τους συνενωμένους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα μας πείτε , δυο λόγια για την πορεία σας;

ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΛΑΛΟΣ: Η πορεία μου είναι λίγο έως πολύ γνωστή, ξεκίνησα από νωρίς την ενασχόληση μου με τα κοινά. Αρχικά ως πρόεδρος του Εξωραϊστικού συλλόγου της Χαραυγής, μετά στην Τοπική αυτοδιοίκηση,8 χρόνια στο κοινοβούλιο, μετά πάλι στο δήμο. Πάντα με συνέπεια και συνέχεια υπηρετώντας τη γειτονιά μου, το δήμο μου, την πατρίδα μας. Οφείλω να σας πω ότι παραμένω εραστής της Τοπικής αυτοδιοίκησης. Υπηρετώντας της έχεις τη δυνατότητα να επιλύσεις προβλήματα, να ασχοληθείς με μικρά και μεγάλα θέματα, έχεις αμεσότερη και ουσιαστικότερη θα έλεγα επαφή με τον πολίτη, είναι άλλη η αίσθηση της προσφοράς μέσα από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και θα έλεγα ότι σαν θεσμός ταιριάζει περισσότερο στην ιδιοσυγκρασία μου. Εξάλλου όταν ξεκίνησα από νέος να ασχολούμαι με τα κοινά είχα ως φιλοσοφία μου, ότι δεν μπορούν να αποφασίζουν άλλοι για σένα. Πάντοτε ήμουν της άποψης ότι η κοινωνία μας θα γίνει καλύτερη εφ’ όσον οι πολίτες συμμετέχουν και διεκδικούν, ξεκινώντας από τα προβλήματα της γειτονίας και φτάνοντας στα γενικότερα προβλήματα της πατρίδας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αλήθεια κ. Λάλο, η ενασχόληση σας με τα κοινά, πότε ξεκινάει;

ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΛΑΛΟΣ: Όπως σας είπα ξεκίνησα ως πρόεδρος του εξωραϊστικού συλλόγου της Χαραυγής. Βρισκόμασταν σε ένα χώρο, στην πλατεία Πόντου, που πριν φτάσει στη σημερινή της μορφή, ήταν οικοδομικό τετράγωνο, το διεκδικήσαμε, επί προεδρίας μου, και καταφέραμε να γίνει αυτή η όμορφη πλατεία. Από το τότε είχα το μεράκι της συμμετοχής και της διεκδίκησης ενός καλύτερου αύριο για τους πολίτες, για τα παιδιά μας. Επέλεξα την οργανωμένη διεκδίκηση μέσα από το ΠΑΣΟΚ, με γνώμονα ότι μπορείς να αποδώσεις ουσιαστικότερα μέσα από την οργανωμένη πάλη. Θεωρώ θετικό για την κοινωνία μας ότι πολλοί άνθρωποι διεκδικούν οργανωμένα, μέσα από οποιοδήποτε χώρο , είμαι ενάντια σ’ αυτούς που κοιτούν απλά και μόνο τον εαυτό τους, είναι αραχτοί στην πολυθρόνα του σπιτιού τους παρακολουθώντας παθητικά τις εξελίξεις. Πρόεδρος λοιπόν του εξωραϊστικού συλλόγου Χαραυγής, πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας της Χαραυγής, κατόπιν υποψήφιος δήμαρχος με το ΠΑΣΟΚ, κατόπιν έρχεται για 2 τετραετίες το κοινοβούλιο και πάλι στην πρώτη και μεγάλη αγάπη στην τοπική αυτοδιοίκηση. Οι συμπολίτες μου με τίμησαν και εξακολουθούν να με τιμούν και να με περιβάλλουν με αγάπη και θέλω και δια μέσου της εφημερίδος σας να τους πω ένα μεγάλο ευχαριστώ και παράλληλα να τους υποσχεθώ ότι θα βρίσκομαι κοντά τους αδιάλειπτα. Μέσα από την πορεία μου έχω αποκτήσει πολλές γνώσεις και εμπειρία. Αυτές τις γνώσεις και την εμπειρία θέλω να εκμεταλλευτώ διεκδικώντας καλύτερες μέρες για τους συνδημότες μου, για τους πολίτες του νέου δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Νομίζω ότι μαζί με συναγωνιστές, φίλους, έγκριτους πολίτες, νέους ανθρώπους, να παντρέψου-με, γνώσεις, εμπειρία, ζωντάνια και να δημιουργήσουμε το δήμο πρότυπο, το δήμο που θα είναι πραγματικά στην υπηρεσία του δημότη, δίπλα στα προβλήματα του.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς κ. Λάλο ως βουλευτής Β’ Πειραιά είχατε δραστηριότητα και στη Δραπετσώνα;

ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΛΑΛΟΣ: Να σας πω, νοιώθω κατά το ήμισυ και Δραπετσωνίτης, κι αυτό γιατί; Όταν ήρθα μικρό παιδί από την Αρκαδία, από την ηρωική Δημητσάνα, έμεινα στα όρια των δήμων Κερατσινίου-Δραπετσώνας ,και μάλιστα τελείωσα το δημοτικό και το γυμνάσιο στη Δραπετσώνα. Άρα έχω ζυμωθεί και μ’ αυτή τη πόλη, έχω ένα μεγάλο μέρος των παιδικών μου φίλων αλλά και των παιδικών μου αναμνήσεων. Εκτός αυτού, πολιτικά είχα ασχοληθεί έντονα και με τις δυο πόλεις, δεν είναι τυχαίο το ότι ως βουλευτής σε αυτούς τους δυο δήμους, αθροιστικά έβγαινα πρώτος βουλευτής. Οι συμπολίτες μου, με έχουν τιμήσει στο έπακρο και θέλω τούτη τη φορά, από άλλο μετερίζι, αυτό της τοπικής αυτοδιοίκησης να τους τιμήσω και να τους προσφέρω αυτά που πραγματικά αξίζουν. Γνωρίζω τα προβλήματα και των δυο πόλεων, κυκλοφορώ ανάμεσα τους και αφουγκράζομαι τις αγωνίες των κατοίκων

ΕΡΩΤΗΣΗ: κ. Λάλο, ποια είναι τα όνειρα σας, ποιοι είναι οι στόχοι σας για τους δυο δήμους, με δεδομένη την ενοποίηση τους.

ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΛΑΛΟΣ: Κατ’ αρχή θέλω να δηλώσω ότι ανέκαθεν ήμουν υπέρ του Καποδίστρια που έφερε τη συνένωση των πολλών κοινοτήτων που είχαμε παλαιότερα άρα σήμερα είμαι ένθερμος υποστηρικτής του Καλλικράτη. Το νομοσχέδιο που είναι υπό κατάθεση και προβλέπει τη συνένωση Κερατσινίου –Δραπετσώνας, θα ήμουν περισσότερο ικανοποιημένος αν σ’ αυτή τη συνένωση συμμετείχε και το Πέραμα. Πάντα ήμουν υπέρ ενός ισχυρού δήμου, που θα έχει φωνή, που θα μπορεί να επιβάλλει προτάσεις, που θα μπορεί να διεκδικεί. Αυτοί οι τρείς δήμοι θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έναν ισχυρό δήμο που θα έλεγχε το εμπορικό λιμάνι στο σύνολο του. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτοί οι τρείς δήμοι έχουν τα ίδια κοινωνικό-πολιτικά και οικονομικά χαρακτηριστικά. Έχουν ταυτόσημη κοινωνική διαστρωμάτωση, άρα σε ένα μεγάλο ποσοστό και κοινά προβλήματα. Η παραλιακή μετώπη ανήκει στους τρείς δήμους, αφορά και τους τρείς δήμους. Έργα ανάπτυξης και υποδομής πιστεύω ότι είναι κοινά και για τους τρείς δήμους. Ας πάμε όμως στο ήδη διαμορφωμένο σχέδιο του Καλλικράτη που προβλέπει την συνένωση των δυο ιστορικών δήμων ,Κερατσινίου-Δραπετσώνας, είναι λοιπόν στις προθέσεις μου να ηγηθώ ενός ψηφοδελτίου του ΠΑΣΟΚ, πιστεύω ακράδαντα ότι η εμπειρία μου και οι γνώσεις μου, είναι εγγύηση για μια καλή, αναπτυξιακή πορεία. Είμαι σίγουρος και χωρίς κανένα ενδοιασμό ότι μπορώ να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις μια τέτοιας θέσης. Μια δική μου υποψηφιότητα, θα την έβλεπα αντικειμενικά θετικά πάρα πολλά στελέχη του κινήματος. Εκτιμώ ότι μπορώ να συσπειρώσω τις μεγαλύτερες δυνάμεις, τις περισσότερες δυνάμεις λειτουργώντας ενωτικά για την παράταξη μου και θα έλεγα χωρίς ίχνος εγωισμού ότι με μια δική μου υποψηφιότητα μπορούμε να κερδίσουμε τις εκλογές του Νοέμβρη. Να είστε σίγουρος ότι αν είχα την παραμικρή αμφιβολία για την νικηφόρα-ενωτική υποψηφιότητα μου, όχι απλά δεν θα την διεκδικούσα, αλλά ούτε σαν σκέψη δεν θα πέρναγε από το μυαλό μου. Είμαι απόλυτα βέβαιος για τη νίκη! Αυτό βέβαια θα γίνει όταν κάποιοι φίλοι, και σύντροφοι κάνουν την επιλογή και θέλω να πιστεύω ότι θα κάνουν την επιλογή που θα οδηγήσει στη νίκη την παράταξη μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: κ. Λάλο, πως βλέπετε την δημαρχία Φώτη Μελά;

ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΛΑΛΟΣ: Ειλικρινά αν πίστευα ότι ο σημερινός δήμαρχος Κερατσινίου είχε ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του και στις προσδοκίες του λαού του Κερατσινίου, δεν θα είχα κανένα λόγο να διεκδικήσω να γίνουμε εμείς δημοτική αρχή. Πιστεύω ότι αυτά τα 3 ス χρόνια με τον Φώτη Μελά δήμαρχο, δεν έγινε τίποτα σοβαρό. Μπορεί να ακούγονται πολλά και διάφορα, αλλά αυτά είναι λόγια, όπως λόγια ήταν και η κατασκευή του Κέντρου Υγείας, αλλά θα μου επιτρέψετε για το θέμα αυτό να μιλήσουμε μια άλλη φορά. Λοιπόν δεν υπήρξε ούτε ένα έργο ανάπτυξης αυτής της πόλης. Σ’ αυτά τα 3 ス χρόνια το μόνο που έγινε ήταν οι τρεις σχολικές αίθουσες σε συνεργασία με τον ΟΣΚ, των οποίων την μελέτη είχαμε εμείς κάνει σαν προηγούμενη δημοτική αρχή. Τρείς ήμισυ χρόνια ένα έργο 220.000 ευρώ με μελέτη που βρήκε έτοιμη και με χρήματα του Οργανισμού σχολικών κτιρίων. Κανένα άλλο έργο δεν έχει γίνει στο δήμο Κερατσινίου. Και βέβαια δεν μπορώ να δεχθώ ότι μπορεί να παλέψει γι’ αυτή την πόλη, να διεκδικήσει, όταν αυτός ο δήμαρχος ο Φώτης Μελάς, είναι ο μόνος Κερατσινιώτης – αυτό δεν μπορούσε να το προτείνει άλλος Κερατσινιώτης- κι όμως ο πρώτος πολίτης της πόλης μας, πρότεινε να δημιουργηθεί Κέντρο Επεξεργασίας Απορριμμάτων σε χώρο του Δήμου Κερατσινίου! Δηλαδή ούτε λίγο, ούτε πολύ πρότεινε στο χώρο του Σχιστού, πριν από 2 ス- 3 χρόνια και στα πλαίσια ενός προγράμματος να φτιάξει το Κερατσίνι, σε συνεργασία με τους όμορους δήμους Κέντρο Επεξεργασίας Απορριμμάτων! Αυτό δεν μπορεί να το χωρέσει μυαλό Κερατσινιώτη. Γι’ αυτό το λόγο αλλά και για χιλιάδες άλλους, όπως το ότι δεν έχει προσφέρει το παραμικρό αναπτυξιακό έργο στη πόλη και το μόνο άθλημα που έχει επιδοθεί με επιτυχία είναι οι προσλήψεις ημετέρων και οι συνδιοργανώσεις εκδηλώσεων για το Θέα Κερατσίνι. Ο Κερατσινιώτικος Λαός έχει μνήμη, έχει κρίση και δεν μπορεί να δώσει άλλη ευκαιρία στον κ. Μελά να συνεχίσει το ανύπαρκτο έργο του, ειδικά τώρα με τη συνένωση των δυο δήμων που οι απαιτήσεις είναι σαφώς μεγαλύτερες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: κ. Λάλο, υποτίθεται ότι κερδίζετε τις εκλογές, ποιο ή ποια θα είναι τα πρώτα σας βήματα, οι προτεραιότητες σας;

ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΛΑΛΟΣ: Πιστεύω ότι ένας δήμαρχος μεγάλου δήμου, γιατί με τα στοιχεία που έχω επεξεργαστεί ο νέος δήμος θα είναι ο 15ος πληθυσμιακά δήμος της χώρας, άρα τεράστιος, πανίσχυρος, ο δήμαρχος λοιπόν πέρα από τα προβλήματα της καθημερινότητας θα πρέπει να ασχοληθεί με σοβαρά αναπτυξιακά θέματα, με θέματα υποδομής με θέματα που θα καθορίζουν το αύριο της πόλης, το αύριο των παιδιών μας, το σήμερα και αύριο της τρίτης ηλικίας, το σήμερα και αύριο των ευπαθών ομάδων. Για να γίνω όμως πιο συγκεκριμένος στο ερώτημα σας, θα σας πω ότι το πρώτο μου μέλημα, μέλημα δικό μου και των συνεργατών μου θα είναι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, που ξεκινάει από το χώρο των λιπασμάτων και φτάνει μέχρι το Κερατσίνι. Θα μπορέσουμε μέσα απ’ αυτή την ανάπλαση, την ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου να δημιουργηθούν αξιόλογες υποδομές αναψυχής, πολιτισμού, πρασίνου αλλά και δημιουργία 3.000 θέσεων εργασίας. Ιεραρχώντας λοιπόν τις προτεραιότητες μου ως δήμαρχος, θέτω αυτόν το στόχο ως πρωτεύοντα. Ως ισχυρός δήμος θα διεκδικήσουμε προγράμματα και θα τα διεκδικήσουμε δυναμικά και στοχευμένα , με προγραμματισμό και τεχνοκρατικές μελέτες. Εδώ να σημειώσω ότι για το κάθε μας σημαντικό βήμα θα είναι ενήμερος ο δημότης γιατί στόχος μας θα είναι ο ενημερωμένος και δραστήριος δημότης, ο δημότης συμμέτοχος στο σήμερα και αύριο της πόλης του και όχι ο παθητικά αμέτοχος δημότης. Θα επιδιώξουμε τη συνεργασία με τους ιδιώτες που έχουν το χώρο προασπίζοντας φυσικά τα συμφέροντα του δήμου και των δημοτών. Επίσης ένα άλλο θέμα που θα με απασχολήσει από την πρώτη μέρα που θα αναλάβω το τιμόνι της δημαρχίας, είναι η αναδάσωση του όρους Αιγάλεω. Είναι πολύ άσχημο για τους δημότες των πόλεων μας να αντικρίζουν το όρος Αιγάλεω φαλακρό, για να φτάσουμε όμως στη φάση της αναδάσωσης, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε το 95% σε καθαρότητα και πλέον του νερού της Ψυτάλλειας, να μεταφερθεί στο χερσαίο χώρο και από εκείνα το εκμεταλλευόμαστε για το πότισμα του αστικού και περιαστικού πρασίνου. Υπάρχουν μελέτες επ’ αυτού και μιλάμε για κάτι το ρεαλιστικό που θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη. Οι δημότες και των δυο πόλεων με γνωρίζουν αρκετά καλά, και γνωρίζουν πως αποφεύγω τα πολλά και μεγάλα λόγια, είμαι της φιλοσοφίας τα λόγια μου να κινούνται στα όρια του εφικτού, του ρεαλιστικού. Επίσης ένα σημαντικό θέμα για το οποίο θα κινηθούμε συντονισμένα και δυναμικά είναι η έλευση του ΜΕΤΡΟ στο Κερατσίνι ώστε να υπάρξει σύνδεση και με την υπόλοιπη Αττική. Μιλάω για υπογειοποίηση της γραμμής από τον Πειραιά μέχρι την πόλη μας- πλατεία Λαού- ώστε να μην υπάρξουν οχλήσεις και κόψιμο της πόλης στα δυο. Στο σταθμό αυτό με τοπική συγκοινωνία θα μεταφέρονται οι δημότες της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου. Είναι ένα έργο πνοής που θα τονώσει το δήμο μας και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των δημοτών μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: κ. Λάλο, τι είναι αυτό που θα θέλατε να πείτε στους δημότες του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας;

ΚΑΝΕΛΛΟΣ ΛΑΛΟΣ: Κουβαλάω μια ιστορία αγώνων και διεκδικήσεων για τους συμπολίτες μου, υπήρξα πάντα δίπλα τους σε όποιο επίπεδο άσκηση εξουσίας κι αν βρέθηκα, είτε κοινοβουλευτικό είτε αυτοδιοικητικό. Έχω συνέπεια και πάθος για προσφορά σε αυτούς που με έχουν τιμήσει, χρωστάω στους συμπολίτες μου και θα τους τιμήσω μέσα από την προσφορά μου στο δήμο. Δεν αιθεροβατώ, πατάω γερά στην γη και ξέρω πολύ καλά το τι μπορώ να προσφέρω, τόσο εγώ όσο και οι συνεργάτες μου. Γνώση, εμπειρία, μεράκι για προσφορά είναι τα όπλα μας. Με αυτά θα παλέψουμε και θα γυρίσουμε σελίδα στο ενοποιημένο δήμο μας. Οι συνδημότες μου με ξέρουν και τους ξέρω, γνωρίζουν την προσφορά μου, γνωρίζω τα προβλήματα τους. Θα είμαι δίπλα στους συνδημότες μας και θα είναι δίπλα μας γιατί όπως σας είπα με ενδιαφέρει ο ενεργός, ο ενημερωμένος και συμμέτοχος πολίτης. Δεν είμαι ο άνθρωπος των μεγάλων λόγων, είμαι ο άνθρωπος των ουσιαστικών έργων που στόχο έχουν το καλύτερο σήμερα και αύριο των συνδημοτών μας.

* Η συνέντευξη μεταδίδεται και μέσωweb tv στην ιστοσελίδα: www.lifenews.gr
 
Top