Τους augmented reality (επαυξημένη πραγματικότητα) φακούς επαφής της, iOptik, παρουσιάζει στη CES 2014 στο Λας Βέγκας η αμερικανική Innovega.

Το εν δυνάμει «αντίπαλον δέος» του Google Glass ακούστηκε για πρώτη φορά το 2012, όταν η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο με την DARPA του αμερικανικού Πενταγώνου για...
την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου για στρατιωτική χρήση, ωστόσο από τη στιγμή που είναι προφανές ότι μια τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να έχει ποικιλία εφαρμογών, η Innovega έχει σημειώσει πρόοδο και όσον αφορά την προσαρμογή του iOptik σε πιο «ειρηνικά» δεδομένα.

Στην παρούσα φάση ωστόσο, το σύστημα προϋποθέτει επίσης τη χρήση γυαλιών, τα οποία λειτουργούν ως προτζέκτορας που προβάλλει εικόνα στον φακό επαφής, ο οποίος με τη σειρά του λειτουργεί ως «φίλτρο», ξεχωρίζοντας τον πραγματικό κόσμο από το ψηφιακό περιβάλλον και στη συνέχεια ενοποιώντας τις δύο εικόνες σε μία. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ο χρήστης να αποκτά μία «heads up display» στο οπτικό του πεδίο, όπου, πέρα από τον πραγματικό κόσμο, βλέπει και ψηφιακό υλικό/ στοιχεία – ακριβώς όπως σε ταινίες και ιστορίες επιστημονικής φαντασίας, όπου τα ψηφιακά δεδομένα προβάλλονται κατευθείαν στο μάτι του χρήστη.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στους χρήστες να εστιάζουν ταυτόχρονα σε αντικείμενα που βρίσκονται τόσο κοντά τους όσο και σε απόσταση, εν αντιθέσει με άλλες οθόνες ματιών, οι οποίες δημιουργούν την ψευδαίσθηση ενός αντικειμένου που βρίσκεται σε απόσταση για να μην δημιουργούν προβλήματα στην «κανονική» όραση.O απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ενός μέσου το οποίο ενδείκνυται τόσο για χρήση σε καθημερινές δραστηριότητες (οδήγηση, άσκηση, εφαρμογές), αλλά και για ψυχαγωγία, όπως παρακολούθηση ταινιών και παίξιμο παιχνιδιών. Επίσης, οι φακοί, εάν φορεθούν χωρίς τα ειδικά γυαλιά – προτζέκτορες, λειτουργούν ως κανονικοί, διορθωτικοί φακοί επαφής.

Επί της παρούσης το iOptik – το οποίο υποστηρίζει συσκευές με Android -  έχει ακόμα δρόμο μπροστά του πριν κυκλοφορήσει στην αγορά, καθώς δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση από την FDA (Food and Drug Administration). Όπως δήλωσε στο CNET o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στίβεν Γουάιλι, κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί στα τέλη του 2014 ή στις αρχές του 2015, και η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με πιθανούς συνεργάτες για προσαρμογή του iOptik στα καταναλωτικά δεδομένα.

Μέχρι τώρα, η Innovega έχει λάβει χρηματοδότηση από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών (National Science Foundation – NSF), την DARPA και μία ασιατική εταιρεία το όνομα της οποίας δεν έχει γίνει γνωστό, που προσβλέπει σε μία δυναμική είσοδο στον χώρο των wearable ηλεκτρονικών συσκευών σε χώρες όπως η Κίνα και η Ν. Κορέα.

Από:  koutipandoras.gr
 
Top