Μετά την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα το «πρόγραμμα εξυγίανσης των Δήμων», που εξήγγειλε ο Υπουργός Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Γιάννης Ραγκούσης, ο Δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος παραχώρησε συνέντευξη τύπου όπου στο μεγαλύτερο μέρος, αναφέρθηκε σε αυτά που χρωστάει το κράτος στον Πειραιά και κυρίως ο ΟΛΠ, υποστηρίζοντας ότι τα χρέη του Οργανισμού προς το Δήμο μέσω των δημοτικών τελών μόνο για την τελευταία πενταετία φτάνουν τα 22 εκατομμύρια ευρώ!!
 Αναλυτικά τα βασικά σημεία της συνέντευξης έχουν ως εξής:
«Προτιμώ να σκέφτομαι με θετική ενέργεια. Ανήκω σε αυτήν την πολιτική γενιά, με αυτήν την πολιτική νοοτροπία. Πιστεύω λοιπόν ότι με συμμαχητές τους θεσμικούς παράγοντες της πόλης μας, τους θεσμικούς παράγοντες του Δημοκρατικού πολιτεύματος της χώρας και με συζήτηση με την ίδια την κυβέρνηση, θα την υποχρεώσουμε να αφαιρέσει τον Πειραιά, από την ομάδα των Δήμων που θέλει να εγκαταστήσει καθεστώς κηδεμονίας.
Είμαι σαφής. Δεν πρόκειται να το αποδεχτώ με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Τα μέτρα που πήραμε είναι άμεσα. Σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου, συνέντευξη τύπου, συνάντηση με τους Βουλευτές, Επιτροπή Διαβούλευσης, Αρχηγοί κομμάτων, Πρωθυπουργός της χώρας.
Ο Πειραϊκός λαός είναι ο κατεξοχήν συμμαχητής μας. Δεν πρόκειται να περάσει. Υποτιμούν το μέγεθος του Πειραιά. Αυτοί που οδήγησαν τον κ. Ραγκούση να κάνει αυτό, υποτιμούν και το πολιτικό μέγεθος του Δημάρχου Πειραιά.»  

Σχετικά με τις διεκδικήσεις του Δήμου από τον ΟΛΠ: 
«Η Κυβέρνηση  χρωστάει στον Πειραιά, το λιμάνι της πόλης μας.  Το λιμάνι ανήκει στον Πειραιά. Δεν ανήκει στο μακρύ χέρι της εξουσίας. Θα τα διεκδικήσουμε όλα. Με μεθοδικότητα, με πειθώ, με ηρεμία, με αυτοπεποίθηση. Ο Πειραιάς σηκώνει το κεφάλι. Ο Πειραιάς ξανασήκωσε τη σημαία της ελπίδας. Πιστεύει στο μέλλον του. Έπαψε να είναι παρατημένη πόλη, όπως ήταν μέχρι τις δημοτικές εκλογές. Γι΄ αυτό και ανέχτηκε να μην γίνουν ολυμπιακά έργα. Γι΄ αυτό και ανέχτηκε να κηδεμονεύει την πόλη η διοίκηση του ΟΛΠ, διορισμένη από την κυβέρνηση. Γι΄ αυτό  και παραιτήθηκε δικών του εξουσιών και αρμοδιοτήτων. Ουσιαστικά ο Δήμος Πειραιά είχε παραιτηθεί του δικού του χρέους προς τον Πειραϊκό λαό.  
Δεν θέλω να υψώσω τους τόνους, αλλά όταν χρειαστεί, θα γίνει και αυτό. Δεν θέλω να αποκλείσω κανέναν. Θέλω να συζητήσω με όλους. Δεν είπα ότι δεν με δέχτηκε ο κ. Ραγκούσης. Έχουμε κάνει τρεις συναντήσεις. Δεν έγινε η συνάντηση την ώρα που έπρεπε, τελευταία πριν ανακοινώσει. Θα τους καλέσουμε σε διάλογο εδώ. Να έρθει ο Γ. Ραγκούσης στο Δημοτικό Συμβούλιο. Να ακούσει και τις παρατάξεις και το σφυγμό της πόλης. Βασική μου ευθύνη είναι να είμαι συνεπής μεταξύ λόγων και έργων.
Είχα πει προεκλογικά και κάλεσα και τον κ. Μίχα  σε όλες μας τις τηλεοπτικές συζητήσεις να δεσμευτεί ότι θα στηρίξει, αν εκλεγώ εγώ Δήμαρχος, να αποσπάσω ανταποδοτικά οφέλη  από τη λειτουργία του ΟΛΠ. Δεν προτίθεμαι να μετακινηθώ πολιτικά. Από τον χώρο της πολιτικής στο χώρο της αναρχίας. Δεν υποτιμώ τη δύναμη της πειθούς. Με πειθώ όμως και δυναμισμό. Τα χρωστάει ο ΟΛΠ.  Η  λειτουργία του λιμανιού μας επιβαρύνει την πόλη μας, πέρα από τα τέλη που έπρεπε να πληρώνει. Άρα ασφαλώς και δεν περιορίζομαι στα 22 εκατομμύρια ευρώ. 

Σε ερώτηση δημοσιογράφου, για το αν θα υπάρχει συνεργασία με άλλους Δήμους, οι οποίοι αντιδρούν στο μνημόνιο, ο Δήμαρχος Πειραιά, απάντησε:
«Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε μορφή συνεργασίας. Εγώ δεν έφυγα από την κεντρική πολιτική, στην καλύτερή μου, αν θέλετε, πολιτική στιγμή, για να κάνω μια καριέρα αυτοδιοικητικού παράγοντα. Για αυτό και δεν αποδέχτηκα την τιμητική πρόταση, να ηγηθώ της ΚΕΔΚΕ. Θα αφιερώσω όλες μου τις δυνάμεις στην επίλυση των χρονιζόντων  προβλημάτων του Πειραιά. Όπου χρειαστεί όμως με Δήμους που έχουν αντίστοιχα θέματα, θα είμαι παρών.  
Εμείς ως Δήμος Πειραιά έχουμε συνείδηση και του μεγέθους μας. Δεν είναι ένας απλός Δήμος ο Πειραιάς, είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.  Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ελληνικός λαός, εθιμικά λέει οι τρεις μεγάλοι Δήμοι, η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και ο Πειραιάς. Και από αυτούς τους τρεις Δήμους σας βεβαιώνω ότι ο Δήμος Πειραιά έχει τα λιγότερα διαρθρωτικά προβλήματα. Έχει αναλογικά το μικρότερο αριθμό προσωπικού και έχει μια τεράστια ακίνητη περιουσία που είναι  δύναμη για τον Πειραϊκό λαό, ξεχασμένη ναι, σε λανθάνουσα κατάσταση ναι, αλλά υπαρκτή».   

«Το κόμμα μου είναι ο Πειραιάς»
Είναι πρόσφατες οι δημοτικές εκλογές, οι οποίες δεν με βρήκαν χωρίς θεσμική πολιτική ιδιότητα. Οι πρόσφατες δημοτικές εκλογές, με βρήκαν πρώτο Βουλευτή στον Πειραιά και στη λεγόμενη στενή, ηγετική ομάδα της Ν.Δ., από την οποία αυτοβούλως  παραιτήθηκα  και  δήλωσα υποψήφιος Δήμαρχος. Ακόμη και η ηγεσία του κόμματος το έμαθε από εμένα.  Δεν μου υπεδείχθη. Δεν είπα ποτέ ότι αποκηρύσσω την Ν.Δ.  και μάλιστα με αρχηγό τον Αντώνη Σαμαρά,  ο οποίος οδηγεί την παράταξη σε αναγέννηση, σε κοινωνική διεύρυνση. Παρακολουθώ και καταθέτω την ικανοποίησή μου, για αυτήν την πορεία της Ν.Δ. όμως εγώ εδώ έχω ρόλο θετικό, υπερκομματικό.

Το κόμμα μου –είπα- είναι ο Πειραιάς. Άρα δεν τίθεται θέμα να είμαι υποψήφιος Βουλευτής, αν οι εκλογές γίνουν τόσο πρόωρα όσο  λένε. Τίποτα βεβαίως, δεν μπορεί να αποκλείσει κανείς για το απώτερο μέλλον, αν έχει υλοποιηθεί το πρόγραμμά μας.  Δεν θα εγκαταλείψω ποτέ το όραμά μου. Έχω απόλυτο σεβασμό και εκτίμηση στις  δυνατότητες και στο ήθος των συνεργατών μου. Εξελέγην Δήμαρχος και λόγω της ποιότητας του ήθους και της ικανότητας των συνεργατών μου, που μπορούν να δώσουν όχι μόνο Δημάρχους, αλλά και πολλούς Βουλευτές στον Πειραιά».
 
Top