Η αρχή έγινε από τον Μπαράκ Ομπάμα. Η προεκλογική του εκστρατεία ανέδειξε την επιρροή των νέων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Με το Facebook, το Twitter, το You Tube, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ κατόρθωσε να αυξήσει σημαντικά όχι μόνο τις δωρεές στην καμπάνια του, αλλά και την προσέλευση των Αμερικανών στις κάλπες. Η παρουσία του στα ηλεκτρονικά μίντια ήταν τόσο εκτεταμένη, αλλά και τόσο έντονη και οργανωμένη, ώστε εκατομμύρια άνθρωποι να αισθάνονται προνομιούχα μέλη μιας μεγάλης κοινότητας. 
Έκτοτε, εκλογές χωρίς διαδίκτυο δεν γίνονται - ούτε καν εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα
Οι περισσότεροι από τους υποψήφιους Δημάρχους και Περιφερειάρχες, ακόμη και συμβούλους, είτε είναι...
οι ίδιοι εξοικειωμένοι, είτε όχι με τις υπηρεσίες του Διαδικτύου, φαίνεται να αναγνωρίζουν την χρησιμότητά του, ή έστω, στη μάχη για τον σταυρό, δεν θέλουν να υστερούν, ειδικά στα μάτια των νεαρότερων ψηφοφόρων. Έχουν, λοιπόν, επιστρατεύσει επαγγελματίες ή «βετεράνους» χρήστες του είδους, προκειμένου να προσεγγίσουν το δύσκολο κοινό του laptop, του smart phone και του i-pad. 
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν, προς το παρόν, έρευνες οι οποίες να αποδεικνύουν την επιρροή των μέσων αυτών στην τελική επιλογή του ψηφοφόρου, αλλά η κοινότητα των μπλόγκερς και των παλιών χρηστών του διαδικτύου δείχνει ότι αναγνωρίζει μάλλον εύκολα ποιοι από τους νέους «φίλους» είναι απλώς ευκαιριακοί και ποιοι ήρθαν για να μείνουν. 
Στη μάχη της Αθήνας, ο νυν Δήμαρχος και υποψήφιος για επανεκλογή Νικήτας Κακλαμάνης (ΝΔ) διατηρεί ιστοσελίδα (www.athina-poli-zois.gr), στην οποία παρουσιάζεται ο συνδυασμός και οι θέσεις του, τα πεπραγμένα του στον Δήμο, αλλά και η καθημερινή δραστηριότητα. Με συνδέσμους στο Facebook, όπου 1.355 άτομα τον έχουν κάνει «like», έχουν, δηλαδή, δηλώσει ότι τους αρέσει, αλλά και 1.562 φίλοι σε ανεπίσημη σελίδα, παρουσία στο Flickr, όπου ανεβαίνουν συνεχώς φωτογραφίες από τις εμφανίσεις, τις συναντήσεις και τις ομιλίες του, κανάλι στο You Tube, με σχετικά βίντεο, ακόμη και διαδικτυακή τηλεόραση, ο κ. Κακλαμάνης εμφανίζεται προσαρμοσμένος στη νέα εποχή. 
Αντίστοιχα, ο αντίπαλός του Γιώργος Καμίνης (ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Αριστερά) διατηρεί ενημερωμένη ιστοσελίδα (www.gkaminis.gr), με εκτενή παρουσίαση των προτάσεων του συνδυασμού του για την πόλη της Αθήνας και ενημέρωση για την παρουσία και την δράση του, αλλά και δυνατότητα επικοινωνίας με τους πολίτες.
Στο Facebook βρίσκουμε σελίδα των υποστηρικτών του κ. Καμίνη, με 2.390 φίλους. Σε άλλη σελίδα φίλων, η οποία δημιουργήθηκε όταν ο υποψήφιος ήταν ακόμη Συνήγορος του Πολίτη, έχουν σημειωθεί 808 «like». Ο λογαριασμός του κ. Καμίνη στο Twitter είναι αυτόματα συνδεδεμένος με αυτόν του Facebook και έχει 232 μέλη που τον παρακολουθούν. 
Στην Περιφέρεια Αττικής, ο Γιάννης Σγουρός (ΠΑΣΟΚ) παρουσιάζει και αυτός τα πρόγραμμά του, τις δραστηριότητες και την παρουσία του στον Τύπο και διατηρεί σελίδες στο Facebook, όπου τον ακολουθούν 1.694 φίλοι, ενώ διατηρεί λογαριασμό στο Twitter και κανάλι στο You Tube. 
Ο Βασίλης Κικίλιας (ΝΔ) ίσως λόγω και της ηλικίας του, φαίνεται περισσότερο εξοικειωμένος με τα νέα μέσα, από ό,τι ο μέσος όρος των πολιτικών. Εκτός από την ιστοσελίδα του (www.kikilias.gr), διατηρεί μπλογκ (kikiliasvasilis.blogspot.com) και λογαριασμό στο twitter, όπου μάλιστα φαίνεται να απαντά ο ίδιος στα σχόλια των χρηστών. Στο δε Facebook, ως παλιός και πιστός χρήστης, έχει ήδη περί τους 5.000 φίλους. 
Εντελώς διαφορετικά κινείται ο ανεξάρτητος υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Δημαράς, με μάλλον περιορισμένη παρουσία, μόνο στo Facebook. 
Ενημερωμένη ιστοσελίδα, με προτάσεις ακόμη και για βιβλία, μουσική, θέατρο και έξοδο, διατηρεί εδώ και καιρό ο υποψήφιος της Δημοκρατικής Αριστεράς Γρηγόρης Ψαριανός (www.psarianos.eu), ο οποίος βρίσκεται στο Facebook μέσω των 2.137 θαυμαστών και υποστηρικτών του. 
Στον Δήμο Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Μπουτάρης (ΠΑΣΟΚ) φαίνεται να αναγνωρίζει απόλυτα την χρησιμότητα του διαδικτύου και για αυτό διατηρεί ενεργούς και ενημερωμένους λογαριασμούς τόσο στο Facebook, με 1251 φίλους όσο και στο Flickr, το Twitter και το You Tube, αλλά και ένα μπλογκ. Πολύ συχνά «ποστάρει» σχόλια, παρατηρήσεις, ακόμη και άρθρα που βρήκε ενδιαφέροντα. Διατηρεί ακόμη μια πλήρη και ενημερωμένη ιστοσελίδα, με πληροφορίες για το πρόγραμμά του, την καθημερινή του δραστηριότητα και τις θέσεις του συνδυασμού του (www.protovulia2010.gr). 
Ο υποψήφιος Δήμαρχος Κώστας Γκιουλέκας (ΝΔ), εκτός από την ιστοσελίδα (www.gioulekas.gr) του συνδυασμού του διαθέτει παρουσία σε όλα τα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με 2669 «like» στο Facebook, αλλά και με δραστηριότητα στο Twitter, στο You Tube και στο Flickr και με ένα προσωπικό μπλογκ. 
Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ο απερχόμενος Νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης (ΝΔ, ΛΑΟΣ) παρουσίαζε μέχρι πρόσφατα την δραστηριότητά του μέσω σελίδας μπλογκ (ppsomiadis.blogspot.com), αλλά πρόσφατα δημιούργησε μια επαγγελματικά σχεδιασμένη ιστοσελίδα (www.panagiotispsomiadis.gr), με συνδέσμους για τους φίλους και υποστηρικτές του αλλά και τον Τύπο, με βίντεο, φωτογραφίες και άλλο υλικό. Στο Facebook ο κ. Ψωμιάδης έχει 1270 εγγεγραμμένους φίλους και 729 ακόμη σε ανεπίσημη εγγραφή, αλλά υπάρχουν ακόμη 6 σελίδες, τις οποίες έχουν δημιουργήσει θαυμαστές του και μη. 
Ο Μάρκος Μπόλαρης διατηρεί ενημερωμένη ιστοσελίδα (www.bolaris.gr) από την βουλευτική του θητεία, ενώ στο Facebook έχει καταφέρει να προσελκύσει 2448 «like» από διάφορους φίλους και υποστηρικτές της προσπάθειάς του. Παρουσία έχει και στο Twitter, όπου τον παρακολουθούν 68 άτομα. 
Στο Δήμο του Πειραιά ο Βασίλης Μιχαλολιάκος (ΝΔ) αξιοποιεί την ιστοσελίδα (www.michaloliakos.gr) που διατηρούσε και ως βουλευτής, ενώ τον βρίσκουμε και στο Facebook, μαζί με 2227 φίλους. 
Ο Πέτρος Μαντούβαλος διαθέτει μια ιδιαίτερα προσεγμένη ιστοσελίδα (//mantouvalos.gr) με διαδραστικές υπηρεσίες, δημοσκοπήσεις, αλλά και μετάδοση ειδήσεων σε πραγματικό χρόνο. Στο Facebook έχει 132 φίλους, ενώ έχει παρουσία και στο Μy space. 
ΠηγήAΠΕ
 
Top