Νέος Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά  εξελέγη ο κ. Ιωάννης Ξυπολιάς με 35 ψήφους υπέρ, 7 λευκά και 2 άκυρα. Στη θέση του Αντιπροέδρου εξελέγη η κα Ελένη Κούβαρη  με 35 ψήφους και στη θέση του Γραμματέα ο κ. Ιωάννης Μαστρονικόλας επίσης με 35 ψήφους.
   Μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο ο απερχόμενος Πρόεδρος κ. Παναγιώτης Κουβάτσος υπογράμμισε τα εξής:
«Κύριε Δήμαρχε,
κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
   Μεγάλη η χαρά, μεγάλη η τιμή, μεγάλη η συγκίνηση. Μεγάλη η χαρά γιατί με τη βοήθεια του Θεού και την ψήφο του Πειραϊκού λαού υπηρετώ με μεράκι, αγάπη και σεβασμό επί 32 χρόνια την πόλη μας. Μεγάλη η τιμή που βρίσκομαι ανάμεσα σας. Μεγάλη η συγκίνηση γιατί φτάνω στο τέλος της διαδρομής του Δημοτικού Συμβουλίου.
   Ευτύχησα να είμαι Πρόεδρος με το σημερινό Δήμαρχο κ. Βασίλη Μιχαλολιάκο. Κύριε Δήμαρχε, ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί με υποδείξατε για Πρόεδρο και με στηρίξατε. Ευχαριστώ όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους για τη συνεργασία. Για ένα πράγμα μπορώ να σας διαβεβαιώσω: ότι φεύγοντας από αυτή την καρέκλα δεν διστάζω να κοιτάξω κανένα στα μάτια. Σας έχω ξαναπεί δεν είμαι χαρισματικός. Είμαι εργατικός. Διαθέτω μακρά πείρα και αγάπη με πάθος για την πόλη μας. Διεκδικώ τα πρωτεία της ηλικίας και της θητείας. Δεν θα κρίνω εγώ το έργο μου. Προσπάθησα να προσδώσω κλίμα ευπρέπειας και αρχοντιάς.
   Θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου στην έδρα: τον κ. Βουράκη, την κα Εβίτα Αλεξανδράτου, την κα Νιαρχάκου, τον κ. Γενικό Γραμματέα, τους ειδικούς συνεργάτες του κ. Δημάρχου, τους Διευθυντές και όλο το προσωπικό του Δήμου. Κύριε Δήμαρχε σας ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου. Εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο μας, γιατί ο Πειραιάς μας ενώνει. Σας ευχαριστώ πολύ».
   Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος πλέκοντας το εγκώμιο για  τον απερχόμενο Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου τόνισε ανάμεσα στα άλλα:
   «Με τον κ. Παναγιώτη Κουβάτσο, είχαμε μια γνωριμία ετών. Και ασφαλέστατα για να τον προτείνω για Πρόεδρο είχα και καλή προδιάθεση. Όμως η γνωριμία μου μαζί του κατά τη διάρκεια της θητείας του, αναβάθμισε αυτή τη σχέση σε σχέση απολύτου φιλίας, βαθύτατης εκτίμησης και σεβασμού από τη μεριά μου, προς το πρόσωπο του. Εάν προσπαθήσει να χαρακτηρίσει κανείς τον κ. Κουβάτσο είναι «ο ορισμός της ευγένειας». Είναι ο «ο ορισμός του ήθους». Είναι «ο ορισμός της αρχοντιάς». Όπως μου έλεγε και κάποιος αριστερός πολίτης, ο οποίος δυσκολεύεται να υιοθετήσει τέτοιους χαρακτηρισμούς για λόγους ιδεολογίας, ο κ. Κουβάτσος είναι ο άνθρωπος εκείνος που ακόμη και στις πιο σκληρές στιγμές μιας έντασης μπορεί και ενώνει και διδάσκει κλίμα συναίνεσης.
   Αλήθεια τον ευχαριστώ βαθύτατα που είναι φίλος μου. Τον ευχαριστώ που θήτευσε σε αυτά τα δύο χρόνια της Δημαρχιακής μου θητείας ως άξιος Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου. Και πρέπει να ομολογήσω κάτι που το είπα πριν από λίγο στην παράταξη «Μας ενώνει ο Πειραιάς»: παρά το γεγονός ότι από της αναλήψεως των καθηκόντων μου είχα ισχυρή την πεποίθηση στη δεύτερη θητεία  να περάσουμε σε μια  νεότερη γενιά, η τόσο σωστή άσκηση των καθηκόντων του, με έκανε πολλές στιγμές να προβληματίζομαι. Και μάλιστα, αν ο ίδιος δεν διευκόλυνε με την επιμονή του να τηρήσουμε αυτά που είχαμε πει, πιθανότατα σήμερα να με βλέπατε εδώ και να προτείνω εκ νέου Παναγιώτη Κουβάτσο.
   Πιστεύω ότι ο Πειραιάς γενικότερα έχει δυνατότητες να αναδείξει προσωπικότητες και να μην είναι ένα σύστημα «του ενός ανδρός», ή των δύο ή των τριών.  Και αυτή είναι η προσπάθεια που θα καταβάλλουμε. Δεν έχει τελειώσει ο κ. Κουβάτσος. Δεν αποχαιρετά τις επάλξεις. Μια ανάπαυλα. Και ο Πειραιάς τον χρειάζεται και ο Δήμαρχος τον χρειάζεται. Εγώ τον ευχαριστώ για άλλη μια φορά γιατί ο Πειραιάς έχει τέτοια στελέχη, γιατί ο συνδυασμός μου έχει τέτοια στελέχη».
   Μετά την εκλογή του, στη θέση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου ο κ. Ιωάννης Ξυπολιάς, αφού ευχαρίστησε τον Δήμαρχο κ. Μιχαλολιάκο και το Δημοτικό Συμβούλιο για την εκλογή τόνισε:
   «Πρέπει να φροντίσουμε όλοι με σωφροσύνη, σύνεση, προσοχή και μεθοδικότητα να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών και όλων εκείνων που μας τίμησαν με την ψήφο τους. Πιστεύω ότι όλοι πρέπει να συμβάλλουμε με τον τρόπο μας, ώστε η διαδικασία του Δημοτικού Συμβουλίου να είναι άψογη, να είναι υποδειγματική και να μην υπερβαίνουμε πολλές φορές εαυτούς μας προς χάριν κάποιων μικροπολιτικών ή μικροπροσωπικών σκοπιμοτήτων.
   Θεωρώ ότι όλοι θα πρέπει να σεβόμαστε τον κανονισμό όχι γιατί το λέει ο εκάστοτε Πρόεδρος ή το εκάστοτε Προεδρείο, αλλά γιατί αυτό απαιτεί η Δημοκρατία, η ευνομία και η ευταξία.
   Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον κ. Παναγιώτη Κουβάτσο, ο οποίος αποτελεί «κόσμημα» για την πόλη μας και μια εξέχουσα μορφή της πνευματικής, πολιτικής και κοινωνικής ζωής της πόλης μας. Είναι ένας άνθρωπος ο οποίος θήτευσε όλα αυτά τα χρόνια με τρόπο άψογο υποδειγματικό παραμερίζοντας κάθε πολιτική και άλλη απόχρωση. Θήτευσε με τρόπο που πρόσφερε τεράστιες υπηρεσίες στην πόλη μας και με τρόπο υποδειγματικό για τη διαδικασία του Δημοτικού Συμβουλίου. Είναι τεράστια η τιμή, μεγάλη ευθύνη και πολύ μεγάλη η συγκινησιακή φόρτιση που τον διαδέχομαι, γιατί είναι ένας άνθρωπος που έχουμε μάθει πάρα πολλά όλοι εμείς οι νεότεροι και θεωρούμε ότι θα πρέπει να είναι πάντα δίπλα μας».
mellon.gr
 
Top